Så vitt jag vet har DW bara upp till 18V maskiner.
Om dom skulle ha kommit med en ny maskin, så har jag svårt att tro att man skulle hoppa tillbaka 20 år i designen...
Nä, bluff, skojeri och plagiat säger jag!
Om dom skulle ha kommit med en ny maskin, så har jag svårt att tro att man skulle hoppa tillbaka 20 år i designen...
Nä, bluff, skojeri och plagiat säger jag!
Skruvdragaren ser ut precis (frånsett färgen) som de där som brukar heta Power någonting och säljas för 199:- på Rusta eller Överskottsbolaget. Måste vara en märkesstöld, kan inte tänka mig något annat. Kontakten ser visserligen "svensk" ut, annars kan man tänka att detta är något som följt med som handbagage hem från en resa till Asien.
De har 24 volts maskiner i sverige, dock inga 21.6 eller vad postskaparens bild visarACME skrev:
Ja, verkar mycket skumt, den ser ju iallafall på bilden extremt plastig ut, och med plast-chuck. Dessutom verkar inte lådan vara av någon högre kvalitet, och så bara 1 batteri. Dessutom påstår personen på blocket att nypriset skulle vara 3000kr, vilket känns extremt orimligt när 18V skruvdragarna är dyrare än så.
visserligen tycker jag att det känns som att dewalt inte riktigt är lika bra som de gamla elu-konstruktionerna mn detta känns ju ändå lite väl märkligt
visserligen tycker jag att det känns som att dewalt inte riktigt är lika bra som de gamla elu-konstruktionerna mn detta känns ju ändå lite väl märkligt
Liten bifråga!
Tycker det är mycket annonser över huvud taget med nya DeWalt-maskiner.
"Plocka ihop" vad du vill, som om det vore lösgodis
Är det en stor seriös import av dessa, eller finns risken som ovan att det är ngn bluff?
Tycker det är mycket annonser över huvud taget med nya DeWalt-maskiner.
"Plocka ihop" vad du vill, som om det vore lösgodis
Är det en stor seriös import av dessa, eller finns risken som ovan att det är ngn bluff?
Kan det vara så här (med importen alltså): någon har sett, kanske här, att man kan köpa verktyg i USA väldigt billigt, typ batterimaskiner, och sedan kränga dom här till ett för svenska marknaden billigt pris. Att DeWalt sedan har global garanti kanske hjälper lite extra. Skaffa en laddare i Sverige är ju inga problem.
Sedan är det ju så att det är väldigt vanligt att köpa över Internet och om någon ser att man kan köpa för mindre än halva priset i USA så gör man ju det. Kanske dessa personer har sett en möjlighet att skaffa lite inkomster genom detta.
Å andra sidan borde man informera om man köpt utanför Sverige.
För att återgå till topic: tror inte för 5 öre att maskinerna ovan är DeWalt; plagiat eller någon som haft kul med etiketter måste det vara.
Sedan är det ju så att det är väldigt vanligt att köpa över Internet och om någon ser att man kan köpa för mindre än halva priset i USA så gör man ju det. Kanske dessa personer har sett en möjlighet att skaffa lite inkomster genom detta.
Å andra sidan borde man informera om man köpt utanför Sverige.
För att återgå till topic: tror inte för 5 öre att maskinerna ovan är DeWalt; plagiat eller någon som haft kul med etiketter måste det vara.
Jag meddelade DeWalt så fort jag såg annonsen, och visst är det ett plagiat. Annonsen verkar vara borta nu, förresten.
Men visst är det väldigt mycket sprinkans nya DeWalt-prylar på Blocket. Det måste pågå någon form av privatimport.
Men visst är det väldigt mycket sprinkans nya DeWalt-prylar på Blocket. Det måste pågå någon form av privatimport.
Här är den ju! Från dagens reklamblad från Överskottsbolaget. Tydligen har Best Tools bytt färg; tror de var gråa innan. Med en färgskrivare, fotopapper och lite lim förvandlar man en Best Tools för 325:- till en DeWalt för 3000:-!
Mindre bekymmer om man handlar med betalgarantin eller vad den heter. En seriös säljare ställer upp på det och där betalar man inte innan man fått och inspekterat varan.
Även om DW har några rätt så trista dragare så har de inte lyckats sänka sig till den klassen som visas här *S*
/Kent
Även om DW har några rätt så trista dragare så har de inte lyckats sänka sig till den klassen som visas här *S*
/Kent