4 349 läst · 9 svar
4k läst
9 svar
Dewalt eller Bosch funktioner priser ?
Hej alla VERKTYGSGURUS !
Jag har kollat runt lite på sticksågar.
Har kommit fram till att jag skall köpa en, men vet inte om jag skall köpa en Dewalt DW333K eller en Bosch GTS 85 PE.Dewalten kostar 2595 på jula.se & boschen kostar 1799kr på www.braverktyg.com.
Det finns motsvarigheten bosch gst120e på jula, men den kostar 2179, och dewalten på www.braverktyg.com finns inte men har mailat dom för att se vilket pris jag kan få eftersom dom har bra priser på Dewalt.
Själva frågan är nu: Är det någon som har erfarenheter på dessa maskiner och om det finns bättre priser ?
Gärna synpunkter om det finns andra maskiner som är mer prisvärda ..... ?
Jag har kollat runt lite på sticksågar.
Har kommit fram till att jag skall köpa en, men vet inte om jag skall köpa en Dewalt DW333K eller en Bosch GTS 85 PE.Dewalten kostar 2595 på jula.se & boschen kostar 1799kr på www.braverktyg.com.
Det finns motsvarigheten bosch gst120e på jula, men den kostar 2179, och dewalten på www.braverktyg.com finns inte men har mailat dom för att se vilket pris jag kan få eftersom dom har bra priser på Dewalt.
Själva frågan är nu: Är det någon som har erfarenheter på dessa maskiner och om det finns bättre priser ?
Gärna synpunkter om det finns andra maskiner som är mer prisvärda ..... ?
Festo's sticksåg är suverän, inget snack om den saken men trots att jag har den på jobb så tar jag oftast hellre med mig egen Bosch GST60 (föregångare till 85'an) bl a för att jag kan flytta bak plattan där samt att jag kan den sågen, skall jag snedsåga så blir det ofta på fri hand och där sågar jag bättre med den jag är van vid.
Linjal har jag löst med en vinkelprofil i aluminium som funkar perfekt... en nackdel med att tvångsstyra en sticksåg är att om den drar snett så lär man inte känna det om man kör i ett spår och då blir sågsnittet jäkligt snett trots att man tror man sågar rakt.
Feston i korthet är en suverän såg men "lite" dyr och känns lite väl lyxig att ha uppe på tak och för byggjobb sen så tycker jag _inte_ om deras styrning, den slits nämligen vid hårdare sågning vilket inte Bosch's rulle gör. Skulle jag köpt en ny så hde jag sneglat på Bosch GST135 som är lite billigare än Festo'n och den Boschen har tydligen möjligheten att flytta bak plattan.
Angående parallell-anslaget så har jag ett sånt men tror inte att jag har använt det mer än två gånger på närmare 20 år, enklare att rita och såga eller att spänna upp en bräda/profilen.
/Kent
Linjal har jag löst med en vinkelprofil i aluminium som funkar perfekt... en nackdel med att tvångsstyra en sticksåg är att om den drar snett så lär man inte känna det om man kör i ett spår och då blir sågsnittet jäkligt snett trots att man tror man sågar rakt.
Feston i korthet är en suverän såg men "lite" dyr och känns lite väl lyxig att ha uppe på tak och för byggjobb sen så tycker jag _inte_ om deras styrning, den slits nämligen vid hårdare sågning vilket inte Bosch's rulle gör. Skulle jag köpt en ny så hde jag sneglat på Bosch GST135 som är lite billigare än Festo'n och den Boschen har tydligen möjligheten att flytta bak plattan.
Angående parallell-anslaget så har jag ett sånt men tror inte att jag har använt det mer än två gånger på närmare 20 år, enklare att rita och såga eller att spänna upp en bräda/profilen.
/Kent
Sorry, jag antog felaktigt att du pratade om sänksågar när skenor och festo nämndes. Mitt misstag. Jag rensar bort mig ur tråden.daniel.n skrev:
Jocke, vart hittar du den ? försökte kika på bosch hemsida på tillbehör till 85:an men hittade inget där. Har du nån länk så man kan kika ?JockeR skrev:
Man får gå in på Tillbehör, sen välja sticksåg, det går inte att hitta om man går in åp 85:an först.
Testa om den här länken funkar:
http://scaptocs.bosch-pt.com/boptoc...guage=sv-SE&ccat_id=8441&prod_id=1661
Testa om den här länken funkar:
http://scaptocs.bosch-pt.com/boptoc...guage=sv-SE&ccat_id=8441&prod_id=1661
Liknande trådar
-
Tips på gersåg - Makita, DeWalt eller Bosch?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Avståndsmätare DeWALT DW03050-XJ eller någon Bosch GLM-2X
Först handöverfräs: DeWalt DCW604, Triton/CMT 2400W, Bosch POF1400, Ryobi Rrt1600, eller?
Sticksåg Dewaltdw333kt eller Bosch 1400 gst ce
Kap- Gersåg Bosch eller DeWalt?
Verktyg, Maskiner & Fordon