2 433 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
Dewalt dyckertpistol
Hej,
Går i tankarna att köpa mig en dyckertpistol för att skjuta lite list och sånt.
Men är helt ny på spikpistoler och behöver erat råd.
Modellerna jag har sneglat på är Dewalt DCN660NT och DCN680NT. Men kan inte bestämma mig för vilken man ska ha.
Någon som har någon tanke om vilken man ska välja av de två och varför?
Anledningen till Dewalt är att jag har batterier till det sen innan.
Mvh
Går i tankarna att köpa mig en dyckertpistol för att skjuta lite list och sånt.
Men är helt ny på spikpistoler och behöver erat råd.
Modellerna jag har sneglat på är Dewalt DCN660NT och DCN680NT. Men kan inte bestämma mig för vilken man ska ha.
Någon som har någon tanke om vilken man ska välja av de två och varför?
Anledningen till Dewalt är att jag har batterier till det sen innan.
Mvh
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Tack för input. Kanske är en för 1,2mm dyckert man ska ha. Verkar vara det som gäller när man söker runt lite. Men samtidigt så var dyckerten jag använt tidigare när man spikat list med hammare varit 1,7mm.
1,6mm pistolen känns mer användbart till annat också och svårt att motivera 2 pistoler känner jag även om det är kul att köpa verktyg och flest när man dör vinner.
Får nog fundera vidare på det här ett tag till.
1,6mm pistolen känns mer användbart till annat också och svårt att motivera 2 pistoler känner jag även om det är kul att köpa verktyg och flest när man dör vinner.
Får nog fundera vidare på det här ett tag till.
1,6mm funkar givetvis också, blir ju bara lite större hål. Som du säger, det är dyra pjäser så det kan bli svårt att motivera köp av båda.
Eller så kompletterar du med en billigare luftpistol för den dyckertstorlek du tror att du kommer att använda mera sällan. Förutsatt att du redan har en kompressor förstås.
Eller så kompletterar du med en billigare luftpistol för den dyckertstorlek du tror att du kommer att använda mera sällan. Förutsatt att du redan har en kompressor förstås.
Ja det är ju ett alternativ att komplettera med en luftdriven pistol också men skulle helst slippa det.
Kompressor finns men den står på garagevinden och är lite bökig att få ut. Sen ska man dra runt på slang och elkabel. Att slippa det är nästan värt de extra tusenlapparna.
Får nog leva med lite större hål i listerna helt enkelt.
Rätt sjukt att vi kan landa på månen men att skjuta dyckert det skiljer 0,4mm på ur samma pistol det går inte.
Kompressor finns men den står på garagevinden och är lite bökig att få ut. Sen ska man dra runt på slang och elkabel. Att slippa det är nästan värt de extra tusenlapparna.
Rätt sjukt att vi kan landa på månen men att skjuta dyckert det skiljer 0,4mm på ur samma pistol det går inte.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 863 inlägg
Skiljer 33% i storlek så det är inte så konstigt2 2jz skrev:Ja det är ju ett alternativ att komplettera med en luftdriven pistol också men skulle helst slippa det.
Jo men tänker att man iaf i teorin borde kunna konstruera så man kan byta munstycke eller nått sånt och därmed kunna använda fler storlekar.A Autodidak1 skrev:
Men som sagt så kan jag inte direkt något om spikpistoler så finns väl en anledning till att man har delat upp det såhär.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
DeWalt DPN1664PP Dyckertpistol - Stockholm
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Dyckertpistol, Makita eller Dewalt?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Skillnad DeWalt dyckertpistoler?
DeWalt dyckertpistol + kompressor?
Dewalt dyckertpistolpaket.