Efter att ha läst på överallt, känt och klämt så kommer det att inom kort bli ett inköp av en DeWalt bordsåg 745 med stativet 7400. Priserna från england är ju överlägsna de svenska, Lawsson tar 7140 kr och Toolstop 6000kr knappt. Förvånansvärt stor skillnad... måste dubbelkollas, men ett par frågor:
Dels om erfarenhet att handla från dessa firmor, funkar det? Sedan om sågen, i Sverige kallas sågen DW745 QS, Toolstop kallar den DW745RS. Är det någon skillnad som har någon betydelse? Någon som vet därute?

Hej och välkommen!
Har inte handlat från någon av dem själv, men jag tror att folk som hänger här har gjort det, angående Lawson-His är jag helt säker. Toolstop något mindre säker på.

745QS vs. 745RS är nog läge att kolla upp vad det betyder. DeWalts hemsidor i Sverige och UK borde kunna svara på vad skillnaden är.

Jag handlade mitt GTA60W stativ till GTS10:an från Toolstop. Har även handlat en Leica lasermätare därifrån senare. Inga problem vid något av tillfällena.

Det finns säkert mer nyttig information i "Import från UK" tråden som är klistrad överst på forum sidan.

A
Jag har köpt DW745 från Lawson. Den var slut från tillverkaren just då men jag fick löpande information från dem om hur det gick. De svarade snabbt både på mail och faktiskt även i telefon. Inge pengar drogs från kortet förrens den skeppades från dem. Den kom fram snabbare än förväntat, framkörd till dörren. Gick mycket smidigt.

• Gilla
HenPal
  • Laddar…
Det verkar bara finnas en variant av DW745.
Varken svenska eller engelska hemsidan har något om QS eller RS, de heter bara DW745

Ooops, lite fel av mig DW745-QS är 230 Volt och DW745-LX är 110 Volt.

Redigerat:
Man tackar för info och visat intresse. Efter samtal med Toolstop har beteckningen att göra med att denna såg levereras tillsammans i paket med ställning (Dw7400). Samma såg annars alltså! Ska finnas för leverans på några dagar också. Det blir affär.

Jag köpte faktiskt en sån såg för 2 veckor sen just ifrån toolstop, snabb leverans och bra pris.
Det är bara att handla på!

Nu är sågen och stativet levererat! Det tog bara några dagar. Nu ska jag bara montera ihop grejorna och provköra. Kul och spännande! Som jag läste någon annan stans här på forumet så är det mycket riktigt en englesk skruvad stickpropp med 2-ledad kabel och en säkring i kontakten. Det är väl bara att byta sladden? Säkringen i kontakten är väl någon engelsk standard som inte tillför något här egentligen?

snickargubben skrev:
Säkringen i kontakten är väl någon engelsk standard som inte tillför något här egentligen?
Yup, väck med den och montera ett vettigt sladdställ med med fin Schuko-stickpropp!

Kan nu meddela att allt är monterat och fixat, allt fungerar som det ska. Sågspånet yr! Känns extra bra att ha sparat flera tusen kronor dessutom!

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.