1 922 läst · 13 svar
2k läst
13 svar
Dewalt billigare än Blå Bosch?
Efter att ha sökt efter bra pris på Boschs nya GSR med borstlös motor och metallchuck så har jag även sneglat och jämfört priser med andra märken.
Det jag blivit lite förvånad över är att jag hittar boschen för ca 1300-1400 SEK med frakt utan batteri med L-boxx och Dewalt med låda, laddare och två, visserligen bara, 2AH-batterier(!)
Är Dewalt lättare att få tag på billigare än bosch? Anses Bosch vara ett snäpp över Dewalt?
Milwuakee är svindyrt jämfört med båda nämnda medan AEG/Ridgid hamnar på samma som blå bosch.
Någon som sett något mönster och vet var jag ska fortsätta leta?
Det jag blivit lite förvånad över är att jag hittar boschen för ca 1300-1400 SEK med frakt utan batteri med L-boxx och Dewalt med låda, laddare och två, visserligen bara, 2AH-batterier(!)
Är Dewalt lättare att få tag på billigare än bosch? Anses Bosch vara ett snäpp över Dewalt?
Milwuakee är svindyrt jämfört med båda nämnda medan AEG/Ridgid hamnar på samma som blå bosch.
Någon som sett något mönster och vet var jag ska fortsätta leta?
Ja kör dewalts skruvdragare, väldigt nöjd överlag med deras verktyg, men tycker du ska åka runt och klämma på olika maskiner och ta den som ligger bäst i handen och inte billigast pris. Skruvdragaren är de verktyg man använder mest, och här är de fel att snåla,
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 714 inlägg
Vad man ska ha den till spelar stor roll också, ska man bara har för hemmafix duger en billig variant utmärkt
Har haft DeWalts lilla 10.8-voltare med hex-fäste i ett par år, och den jäveln är fantastisk! Kostade mig 990:- med laddare och två batterier. Köpte sedan en naken slagskruvdragare för användning med samma batterier. Den var lika fantastisk, så nog kan de göra bra grejer.
För mig kan bara Hitachi konkurrera med hur skönt Dewalt ligger i handen... och konstigt nog Clas ohlssons senaste jäkla billighetsserie
Är det inte väldigt stor skillnad i pris mellan blå bosch egna produkter, har en uppfattning (falsk?) om att det finns väldigt många olika varianter, modeller och serier. En del svindyra, en del ganska billiga.
Är det inte väldigt stor skillnad i pris mellan blå bosch egna produkter, har en uppfattning (falsk?) om att det finns väldigt många olika varianter, modeller och serier. En del svindyra, en del ganska billiga.
Redigerat:
Det finns en del varianter, med/utan L-boxx, med/utan batterier (samt olika antal/storlek), borstad/bortslös (EC), förr fanns det varianter med metallväxellåda osv..F_man skrev:För mig kan bara Hitachi konkurrera med hur skönt Dewalt ligger i handen... och konstigt nog Clas ohlssons senaste jäkla billighetsserie
Men är detta nåt unikt för Bosch?
Nä, även Hitachi som exempel har en väldig stor spännvidd på priserna på olika av sina produkter.
Men Bosch har ju sin gröna resp blåa serie, vilket gör att Bosch borde ju kunna hålla lite mer tight prisskillnad på produkterna inom varje segment, då de redan grovt delat upp det i två marknader.
Men Bosch har ju sin gröna resp blåa serie, vilket gör att Bosch borde ju kunna hålla lite mer tight prisskillnad på produkterna inom varje segment, då de redan grovt delat upp det i två marknader.
Makita har nog varken mer eller mindre problem än andra märken. Då det gäller batteriverktyg använder jag bara makita, och jag har inget att klaga på än i alla fall. Har hört talas om batteri problemen tidigare, men har fått det intrycket att det bara gäller tidigare maskiner som saknar säkerhetsfunktionerna för batteriet.
Liknande trådar
-
Prisförändringar på midsommarbordet 2024: Vad blir dyrare och billigare?
Artikelkommentarer -
Dewalt 717XPS - Dåligt varvtal och blixtrar från rotor
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Planhyvel - skillnad på Dewalt och Metabo
Bordssåg Dewalt DW745 - saknar verktyg för att byta klinga, vart kan man köpa dessa i Sverige?
Hur lutar man klingan på Dewalt DWS777?
Verktyg, Maskiner & Fordon