Hej!
Gjorde vid badrummet i januari i år .
Likaså när man spolar på toaletten så riktigt hör man ifrån handfatet hur det "bubblar , låter"
Men har upptäckt en odör inne på toaletten , har lokaliserat den till handfatet , tänkte först att det nåt skit i vattenlåset , men när jag tittar så ser jag att där inte finns nåt vattenlås , iaf inte vad jag kan se
Bifogar några bilder om nån som kan verkligen kolla så jag har rätt ang vattenlåset
Gjorde vid badrummet i januari i år .
Likaså när man spolar på toaletten så riktigt hör man ifrån handfatet hur det "bubblar , låter"
Men har upptäckt en odör inne på toaletten , har lokaliserat den till handfatet , tänkte först att det nåt skit i vattenlåset , men när jag tittar så ser jag att där inte finns nåt vattenlås , iaf inte vad jag kan se
Bifogar några bilder om nån som kan verkligen kolla så jag har rätt ang vattenlåset
Att det bubblar i handfatet när du spolar i toaletten kan bero på dålig avloppsavluftning eller att du har ett stopp på gång. Har det börjat bubbla nyligen?
I sådana fall skulle jag spola rent avloppsrören för att undvika ett stopp.
Ang. vattenlåset så har jag aldrig sett denna modell tidigare och vad man kan se på bilderna verkar det vara en märklig konstruktion. Det kan dock vara så att det trots allt fungerat tidigare? Men att den dåliga avloppsavluftningen (som gör att det bubblar när du spolar) skapar baksug i handfatet som sugit med sig det vatten som fanns i vattenlåset.
Vattenlås är inte dyra och de bör ändå rengöras ibland, så det är väl bara att du öppnar och tittar? Är du osäker på konstruktionens lämplighet kan du sätta dit ett nytt.
I sådana fall skulle jag spola rent avloppsrören för att undvika ett stopp.
Ang. vattenlåset så har jag aldrig sett denna modell tidigare och vad man kan se på bilderna verkar det vara en märklig konstruktion. Det kan dock vara så att det trots allt fungerat tidigare? Men att den dåliga avloppsavluftningen (som gör att det bubblar när du spolar) skapar baksug i handfatet som sugit med sig det vatten som fanns i vattenlåset.
Vattenlås är inte dyra och de bör ändå rengöras ibland, så det är väl bara att du öppnar och tittar? Är du osäker på konstruktionens lämplighet kan du sätta dit ett nytt.
Det där vattenlåset är av märket Purus. Det sitter en gummiläpp inne i låset som tjänar som "backventil". Kanske har du fått ned något i låset så att läppen inte sluter tätt? Tag bort låset och se efter.
Själv har jag ett Puruslås i kommoden och det fungerar utmärkt. Fördelen är att låset inte tar så mycket plats.
Angående bubblandet har det antagligen med dålig luftning att göra.
Själv har jag ett Puruslås i kommoden och det fungerar utmärkt. Fördelen är att låset inte tar så mycket plats.
Angående bubblandet har det antagligen med dålig luftning att göra.
Japp
Membranvattenlås.
http://www.purus.se/sv/Produktdatabaser/SE/Produktdatabasen_Inomhusavlopp/
Kolla PUM / PUM utloppsvinklar
Membranvattenlås.
http://www.purus.se/sv/Produktdatabaser/SE/Produktdatabasen_Inomhusavlopp/
Kolla PUM / PUM utloppsvinklar
Redigerat:
Klicka här för att svara