Först sista veckan i Maj ger entreprenören upp, då har jag hotat med det mesta. Det sista var att jag skulle skapa en hemsida runt renoveringskaoset och att jag i denna skulle namnge både honom och hans företag... efter att han fått läsa råmaterialet till hemsidan... så gav han då äntligen upp. Den firma som varit anlitad för att sätta upp köket, tog på sig att slutföra allt. De kom och kikade, suckade... och lämnade en offert, och sedan drog det äntligen igång. I mitten av juli var nästan allt klart, det saknades lite el... och den sista elen drogs i september.

Du kan läsa blogginlägget här: Det ska vara lite berg- och dalbana i livet.

Nancy - du skriver väldigt personligt och fint. Kunde du lämna den första hantverkaren helt obetald eller hade han tjat in förskott eller dylikt?

Tack elpaco :) Jag är extremt envis, det är nog det jag lever på, så något förskott fick han absolut inte... han hade ju i prinicip inte gjort annat än fel, och det talade jag om ofta... Han försökte så klart, men den fällan gick jag i alla fall inte i.. Han kostade mig så klart en del i att nästa firma fick reda ut en del som han gjort fel.. men det var överkomligt! Det han kostade mig mest var nog en himla massa energi, som helt i onödan gick åt i detta!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.