6 904 läst · 3 svar
7k läst
3 svar
Det impregnerade staketet har blivit vitt!
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
När jag för två år sedan byggde och presenterade vår altan på forumet, nämnde jag att hustrun hade som krav, att staketet skulle vitmålas efter ca. två år. Nu har två år passerat och staketet blev alldeles nyligen helvitt!
Jag fick flera festliga tillrop där man gav mig stöd i att INTE låta vitmåla staketet
När det nu till slut blivit vitt måste jag tillstå, att det blev riktigt fint! Jag har dock antytt för hustrun, att framtida kompletterande färgstrykningar eller algtvättar får göras av henne. Vi får väl se hur det ser ut framöver . . .
Jag fick flera festliga tillrop där man gav mig stöd i att INTE låta vitmåla staketet
När det nu till slut blivit vitt måste jag tillstå, att det blev riktigt fint! Jag har dock antytt för hustrun, att framtida kompletterande färgstrykningar eller algtvättar får göras av henne. Vi får väl se hur det ser ut framöver . . .
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Jag tycker det blev fint med vitt staket. Det tar upp fönsterfärgen på ett snyggt sätt.
Hej Mikael_L!
Faktum är att jag inte har för avsikt att olja det övriga virket på altanen. Har beslutat detta efter att ha läst ett stort antal inlägg på forumet.
Beslutet baseras bl.a. på följande slutsatser (dragna av andras gjorda erfarenheter):
Vi får se hur rätt detta blir :eek:
Faktum är att jag inte har för avsikt att olja det övriga virket på altanen. Har beslutat detta efter att ha läst ett stort antal inlägg på forumet.
Beslutet baseras bl.a. på följande slutsatser (dragna av andras gjorda erfarenheter):
- Oljning förhindrar ej sprickbildning
- Olja drar gärna till sig smuts - ger en svart altan
- Jag vill bibehålla den numera vackra, gråa ytan
- Skall räcka att algtvätta då och då - ev. med gul såpa
Vi får se hur rätt detta blir :eek:
Liknande trådar
-
Kan jag byta sätt att behandla mitt tryckimpregnerade trädäck, efter att jag tidigare har kiselbehandlat det?
Altan & Uteplats -
Plogbilen kört in i staketet. Påstår att det inte hänt.
Juridik -
Vad är det vita på den tryckimpregnerade bärlinan?
Grund & Markarbeten -
Hur bygger man detta staketet/spaljén?
Trädgård allmänt -
Hur är det med krypgrund och tryckimpregnerade reglar?
Grund & Markarbeten