Vi funderar på en shoppingresa till Polen eftersom vi ska ha mycket nytt till vårt nya hus.

Jag har förstått det som att man kan gå till IKEA i Sverige, få en utskrift på allt man ska ha och sen ta med den till Polen och lämna i varuhuset och få exakt samma saker där?
Men funkar det med bänkskivor och underlimmade diskbänkar osv? De är väl dessutom beställningsvara och därför kan man ju inte ta med dem hem direkt.
Såg också en notis om att man kan få varorna hemkörda, men då skulle det väl innebära att det blir 2-3 leveranser då, hur dyrt blir det?
Funderade först på att köpa allt i Polen utom bänkskivorna och sen beställa dem på IKEA i Sverige, men det funkar väl inte om man vill ha deras hjälp med diskbänken och spishällen? Det är ju såna saker man tjänar allra mest på att köpa i Polen. Kan man köpa grejorna i Polen och lämna in på IKEA i Sverige för att få dem isatta i bänkskivan, eller tycker de att man är för fräck då?
Hur svårt är det att handla i Polen? Det står på Stenalines hemsida att de kan engelska och ofta svenska....stämmer det verkligen?

Jag har sökt i forumet och hittat en del Polen-trådar, men det verkar mest vara frågor, ingen som har några direkta svar. Någon som handlat i Polen och har några bra tips?
 
Vi bor i Lund, snart Staffanstorp. Ni då?
 
Några vi träffade på affärerna i Polen pratar Engelska, men vi träffade inte någon som pratade Svenska.
 
Jesca: Funkade det bra annars att handla där? Är det lätt att jämföra priser och sånt?
 
Var i Staffanstorp ?
 
Ofta så är det samma saker på de olika varuhusen så det är lätt att jämföra priserna, dock var Praktiker oftast DYRAST på det vi kollade på och Castorama billigast, men OBI hade också bra priser liksom LeroyMerlin.

Själva handlandet funkade kanonbra, servicen på butikerna var MYCKET bra och de var verkligen tillmötesgående på alla sätt och vis, hundra gånger bättre är på motsvarande butiker här hemma i Sverige.

Betalningen gjorde vi oftast med VISA och det var inga problem.

Lycka till! :)
 
slaskman: Kyrkbyn!
 
Jag är uppvuxen 700 m därifrån...
 
slaskman: bor du inte kvar?
 
Jo då jag är allt en riktig globetrotter, jag har totalt flyttat ca 2 km allt som allt inom kommunen. Nu bor jag i centrum
 
slaskman: haha...om du är en globetrotter är jag nog en månfarare....jag har flyttat 57 mil hemifrån... :'(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.