Det här har kanske inte så mycket med byggnadsvård att göra utan kanske mera om ett sätt att leva, men kanske i förlängningen.....
Jag hittade en artikel om denna unga tjej i Örnsköldsviks Allehanda, hon har flyttat till en gammal skola i en by ca 6 mil från där jag bor. Byarna inåt landet här håller fort på att dö ut, så det här välkomnar vi!
Titta in här: http://jonnajinton.se/
Jag hittade en artikel om denna unga tjej i Örnsköldsviks Allehanda, hon har flyttat till en gammal skola i en by ca 6 mil från där jag bor. Byarna inåt landet här håller fort på att dö ut, så det här välkomnar vi!
Titta in här: http://jonnajinton.se/
Gilla!!! d^_^b Visst berör det byggnadsvård på det sättet att man inte bor i sitt gamla hus med nybyggnadsstandardlägenhetmed22graderochgolvvärme. Det är inte för att man är självplågare utan för att diffusionsöppna material varierar mer med yttertemperaturen. Man kanske inte har som livsmål att gå barfota på sina golv när det är -25 ute osv osv.
Sen kan man bli filosofisk och grunna på människans överlevnadskonst att anpassa sig till väder och vind, gynsamma och ogynsamma levnadsvillkor.
Sen kan man bli filosofisk och grunna på människans överlevnadskonst att anpassa sig till väder och vind, gynsamma och ogynsamma levnadsvillkor.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Finns det hopp om bättring?
Information & Feedback -
Finns det hopp för denna buske?
Häckar, Buskar & Träd -
Finns det något hopp för vårt körsbärsträd?
Frågor och svar om trädgård -
Hemautomation. Finns det hopp?
Villalarm & Hemautomation -
Hopplösa lås till fönsterramar. Finns det något bättre alternativ?
Fönster & Dörrar
Tjänster
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Hur laga fönsterbräda i sten och hur värderas det?
Byggnadsvård -
Vackra gamla hus till salu
Byggnadsvård -
Vad är denna innervägg från 1930-talet gjord av?
Byggnadsvård -
Takbyte och bevarande - hur hade ni tänkt i detta fall?
Byggnadsvård -
Hur återställer/tvättar jag en inomhustegelvägg på bästa vis?
Byggnadsvård