Jag försöker demontera en rund låscylinder från Mul-T-Lock för att ersätta med Yale Doorman.
Fattar dock inte hur jag får bort cylindrarna. Det är nyckelcylinder både på utsidan och insidan. I de två tomma hålen i cylindern på insidan satt två genomgående skruvar som var enkla att få bort.
Men sen då?
Fattar dock inte hur jag får bort cylindrarna. Det är nyckelcylinder både på utsidan och insidan. I de två tomma hålen i cylindern på insidan satt två genomgående skruvar som var enkla att få bort.
Men sen då?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Är det inte en kåpa på utsidan också med skruvar under?
Ja, jag är inne på samma spår som dig, hsd. ASSA verkar ha nån liknande teknik, men jag har inte hittat rätt läge på nyckeln hur jag än försöker.
Har försökt få bort den yttre kåpan på alla vis, men den går inte att rubba.
Får snart bli borrmaskinen på det här. Har googlat på allt jag kan komma på, men hittar inte nåt som helt stämmer överens med mitt lås.
Har försökt få bort den yttre kåpan på alla vis, men den går inte att rubba.
Får snart bli borrmaskinen på det här. Har googlat på allt jag kan komma på, men hittar inte nåt som helt stämmer överens med mitt lås.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Lite sent svar då det ligger i en delforum jag inte följer.
Jag har markerat var det ska sitta skruvar och de hål som är pluggade borrar man bort pluggarna med en lämplig borr.
Jag brukar använda en borr som är mindre en pluggarna och sedan bryta bort pluggarna om dom inte följer med borren.
Jag har markerat var det ska sitta skruvar och de hål som är pluggade borrar man bort pluggarna med en lämplig borr.
Jag brukar använda en borr som är mindre en pluggarna och sedan bryta bort pluggarna om dom inte följer med borren.
Logga in
Skapa konto