Hallå!

Vi är sugna på att bygga om vår gillestuga till två barnrum och tänker mej planlösning enligt bifogad ritning. Nya väggar i svart färg.
Problemet är att det går åt rumsyta för den lilla korridoren, men jag kommer inte på nåt annat sätt att få till det. Har någon några smarta idéer?
 
Planlösningen saknas?
 
Hm, för stor bild tror jag...
 
  • Ritning_Källarplan_rum_small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns två lösningar.

1. Rummet så att säga "längst bort", man kan lägga den dörren i förlängningen av rumsdelaren mellan rummen, och skippa den lilla klädkammaren i korridorens förlängning. Det blir då korridor framför det ena rummet, men inte det andra. Rummet längst bort blir dock lite större.

2. Den andra lösningen är att dra rumsdelaren hela vägen mellan dom två rummen. Rummet närmast hallen får då ingång från dubbeldörrarna där korridoren börjar. Medan ingången till rummet längst bort dras genom hobbyrummet, och med genomgång genom tvättstugan. Det ser ut som att det finns en igensatt dörr i väggen mellan hobbyrummet och gillestugan. Gillestugan delas på hälften, och båda rummen får maximal storlek.

Någon annan praktisk lösning ser i varje fall inte jag.
 
Redigerat:
håller med föregående talare.
dra ut den mellanliggande väggen hela vägen, så att korridoren bara blir framför ett av rummen.
Klädkammaren kan vara kvar, men ha ingång från det större sovrummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.