Jag har en hyfsat ny Elektrolux frys (EUE2977MAX) med problem. Plastkåpan längst in i frysen buktar ut och trycker på lådor och skenor. Jag tänkte att det var is där bakom som trycker på kåpan men nu har den stått avstängd mest hela dagen och det har inte droppat en droppe ur den. Och kåpan är lika utbuktande som förut.
Lite sugen på att försöka plocka bort den och se vad det är där bakom men jag vet inte riktigt hur – eller om det är en bra idé.
Någon som varit med som liknande? Jag har ringat in "problemområdet" på bilden.
Martin
Lite sugen på att försöka plocka bort den och se vad det är där bakom men jag vet inte riktigt hur – eller om det är en bra idé.
Martin
iom att detta område är isolerat så tar det mer än några timmar på sig att släppa vattenM martinhedstrom skrev:Jag har en hyfsat ny Elektrolux frys (EUE2977MAX) med problem. Plastkåpan längst in i frysen buktar ut och trycker på lådor och skenor. Jag tänkte att det var is där bakom som trycker på kåpan men nu har den stått avstängd mest hela dagen och det har inte droppat en droppe ur den. Och kåpan är lika utbuktande som förut.
Martin
skåpet är ungerskt skit och 100% failure på dessa
men nu har elx stängt ungrarna frpn produktion och det kommer säkert bli mycket bättre när frysarna kommer från rumänien....not.
vill du fixa detta utan garanti
så vänta tills det släpper vatten och gör som axelito skriver
Jag plockade bort kåpan inne i frysutrymmet och det var solid is där inne, kylelementen, flänsarna, eller vad de bör kallas, har fått lite skador och kåpan är inte helt rak i formen längre.
Nu är den dock isfri och torr och jag har satt på kåpan igen efter bästa förmåga.
Så vatten droppar ned i dräneringshålet i baljan under frysmojängen till fatet som vilar på kompressorn och avdustar sedan av kompressorns värme?
Om jag ska dra en koppartråd så är det det hålet som gäller, men med risk för att låta helt bakom flötet – vilket är avfrostningselementet?
Jag är lite sugen på en ny frys, men jag behöver ha en fungerande så länge 😳
Nu är den dock isfri och torr och jag har satt på kåpan igen efter bästa förmåga.
Så vatten droppar ned i dräneringshålet i baljan under frysmojängen till fatet som vilar på kompressorn och avdustar sedan av kompressorns värme?
Om jag ska dra en koppartråd så är det det hålet som gäller, men med risk för att låta helt bakom flötet – vilket är avfrostningselementet?
Yes korrekt bedömning, det rinner ner till skålen och dunstar sen.M martinhedstrom skrev:Jag plockade bort kåpan inne i frysutrymmet och det var solid is där inne, kylelementen, flänsarna, eller vad de bör kallas, har fått lite skador och kåpan är inte helt rak i formen längre.
Dra en tråd från "röret" i botten som ligger mot aluminiumplåten, det är elementet.
Liknande trådar
-
Hej,Varifrån kan man köpa reservdelar till Bahco acj ventilation.
Ventilation -
Delvis ta vägg från köket
Planlösningar -
Har en gammal LUNDBERGS PATENTSPIS, söker hjälp med delar
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Vilken del är trasig i frysen, och hur kommer jag åt den?
Vitvaror -
Frysen blir inte kall, Cylinda F4000-serie, felmeddelande Sr.
Vitvaror