K Kekistan skrev:
Men det är just uttalanden om "skatteplanerande" och annat som får folk att tro att företagare är fifflare och regeringen kan fortsätta sparka på oss med sinnessjuka arbetsgivaravgifter och annat.
Det finns dessutom en annan typ av skatteplanering, att få ut så mycket som möjligt ur välfärden. Den delen har inget med företagare att göra.

Jag ser att du skriver ”oss företagare” så det var väl därför du blev kränkt Jag tror att vi egentligen är överens.
 
De är inte parasiter.

Parasiterna är de som tar våra skattepengar och spenderarar som om de vore gratis.

Det är sjukt hur många argumenterar för att det är bra att beskattas men när det det diskuteras fastighetsskatt så slår de riktiga parasiterna bakut.

Och ska vi inte satsa lite mer skattepengar på rutochrot också.

/ATW
 
  • Gilla
MichelleW och 3 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Har tänkt till nu och håller med. De gröna vågen och de som inte vill arbeta och framför allt inte betalar skatt är snudd på parasiter. Kanske lite hårt ord bara. Fast är man ofrivilligt arbetslös är det en annan sak.
I församlingen som vi är med i hjälper vi medlemmar och familjer i församlingen som har det svårt, tills de är på fötter igen. Det sista är viktigt, tills de är på fötter igen. Vi hjälper sällan någon som bara vill ha och inte strävar själv för förbättring.
Jag är med i partiet Kristna Värdepartiet. Men jag vet inte hur de ställer sig till om skatt och utnyttjande av samhällets resurser. Skall fråga nästa gång.
Så det här Skogsparet är parasiter? Bara för att de inte jobbar heltid?
Är det några som är parasiter är det ni inom kyrkan, oavsett trossamfund och trosinriktning.

Antingen har din kristna livssyn förmörkrats av allt hittepå ni religiösa blir matade med eller så trollar du.
 
Redigerat:
  • Gilla
MichelleW och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
En annan tänkvärd frågeställning - är det okej att vara "hemmafru" och hur skall samhället ställa sig till det?
Jag tänkte precis på hemmafruar när någon skrev att 28% inte arbetar. Har inte alla råd med hemmafru? Förskräckligt! :rofl:
 
C
A ArneTW skrev:
Det är sjukt hur många argumenterar för att det är bra att beskattas men när det det diskuteras fastighetsskatt så slår de riktiga parasiterna bakut.
Vad gäller fastighets-/förmögenhetsskatt tänker sig nog många kritiker, inklusive mig själv, att man skall kunna ha tillgångar även som pensionär. Men pensionärer kanske också är parasiter?
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
C cpalm skrev:
28% av de i arbetsför ålder som inte försörjer sig på arbete alltså :surprised:
Jo, men i den siffran döljer sig ju också lite av varje. Några hundratusen studenter exempelvis. Samtidigt finns det förvånansvärt många i arbetsför ålder som varken pluggar eller jobbar. När utanförskap etablerades som politiskt begrepp under 00-talet tog ju det skruv. Förtidspensionering, långtidssjukskrivningar och allmänt bidragsberoende diskuterades och minskade faktiskt. Nu känns dock den frågan rätt död, och skulle någon ta upp den igen skulle det nog mest bli en proxyfråga för invandring.
 
Magnus Filip skrev:
Har tänkt till nu och håller med. De gröna vågen och de som inte vill arbeta och framför allt inte betalar skatt är snudd på parasiter. Kanske lite hårt ord bara. Fast är man ofrivilligt arbetslös är det en annan sak.
I församlingen som vi är med i hjälper vi medlemmar och familjer i församlingen som har det svårt, tills de är på fötter igen. Det sista är viktigt, tills de är på fötter igen. Vi hjälper sällan någon som bara vill ha och inte strävar själv för förbättring.
Jag är med i partiet Kristna Värdepartiet. Men jag vet inte hur de ställer sig till om skatt och utnyttjande av samhällets resurser. Skall fråga nästa gång.
Du är med i partiet Kristna Värdepartiet! Du väljer kristen konservativhögern. Ni tycker väl att alla skall klara sig själva med minimal hjälp. Du har väl inga problem med skogsfamiljen. Besväras du inte av att vara med i ett parti som inte vill ge kvinnor rätt att bestämma över sin kropp utan du vill förbjuda abort. Ni vill väl backa 100 år i tiden.
 
  • Gilla
MichelleW och 2 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Har tänkt till nu och håller med. De gröna vågen och de som inte vill arbeta och framför allt inte betalar skatt är snudd på parasiter. Kanske lite hårt ord bara. Fast är man ofrivilligt arbetslös är det en annan sak.
I församlingen som vi är med i hjälper vi medlemmar och familjer i församlingen som har det svårt, tills de är på fötter igen. Det sista är viktigt, tills de är på fötter igen. Vi hjälper sällan någon som bara vill ha och inte strävar själv för förbättring.
Jag är med i partiet Kristna Värdepartiet. Men jag vet inte hur de ställer sig till om skatt och utnyttjande av samhällets resurser. Skall fråga nästa gång.
Wow. Läste en minut och ser att det partiet är för parasitering. Förlåt om jag trampade på en öm tå. Men i med de är "politiskt" så kan vi ej heller diskutera deras parasitideer här.

Se till att ryggen är fri innan du skjuter på den andre.
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
A
C cpalm skrev:
En annan tänkvärd frågeställning - är det okej att vara "hemmafru" och hur skall samhället ställa sig till det?
Till 1971 sambeskattades gifta par. Det innebar lägre skatt för gifta. Det var för att frun eller mannen var hemma med barnen tills de blev större. De utnyttjade ingen barnomsorg så det blev kanske +/- 0 för staten.
Så önskar man att det kunde bli igen. OBS! för de som vill. Nu tvingar samhället.
 
  • Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
A
D Dr Jumping Jack skrev:
Du är med i partiet Kristna Värdepartiet! Du väljer kristen konservativhögern. Ni tycker väl att alla skall klara sig själva med minimal hjälp. Du har väl inga problem med skogsfamiljen. Besväras du inte av att vara med i ett parti som inte vill ge kvinnor rätt att bestämma över sin kropp utan du vill förbjuda abort. Ni vill väl backa 100 år i tiden.
Alla skall vara delaktiga är viktigt. Och inte döda barn är viktigare.
 
Magnus Filip skrev:
Alla skall vara delaktiga är viktigt. Och inte döda barn är viktigare.
Klart man inte dödar barn. Foster som aborteras är inte barn.
 
  • Gilla
MichelleW och 5 till
  • Laddar…
A
D Dr Jumping Jack skrev:
Klart man inte dödar barn. Foster som aborteras är inte barn.
De råder delade uppfattningar om det. I större delen av världen är det samma sak.
 
Kul ämne:rolleyes:. Folk som väljer att leva snålt med små inkomster är parasiter. Folk som nolltaxerar med gigantiska inkomster är inte parasiter (som Trump i USA t,ex) finns i Sverige också.
De verkliga parasiterna, som kriminella, bidragsfuskare, folk med flera identiter osv är det inte?

Som lök på laxen halkar det även in religiös gallimatias i tråden, som banne mig är ännu värre och som skapat mer problem i världshistorien än något annat.
Mamma Mia, (Pappa Pia så är vi lite könsneutralt PK också)
 
Redigerat:
  • Gilla
MichelleW och 4 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
De råder delade uppfattningar om det. I större delen av världen är det samma sak.
-Så kvinnan ska straffas om hon blir gravid vid en våldtäkt ?
-Fostret skall bli till en individ trots att framtiden inte kan vara säker och den kommer växa upp i en mycket otrygg miljö trots föräldrarna inte vill ha barnet?
- Ni vill kunna se till att de som skaffar barn parasiterar på samhället.
- Ni vill ta bort sexualundervisning som innefattar även info för homosexuella och utanför äktenskap.
- Du personligen letar kryphål hos skatteverket.

Ni hatar homosexuella och ni vill låta människor som vill dö plågas och leva i smärta innan de självdör kanske efter ett par månader.

Sekter gillar inte jag. Jag relaterar er nästan till dårarna i Röstånga :D
 
  • Gilla
MichelleW och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.