P Pin skrev:
Du glömde religion. Och annan trosuppfattning.
Ja, jävlar! Jag var fullt upptagen med att ta med könsidentitet utöver kön, så jag kom av mig.
Målning av en naken man som sträcker sig mot en flytande spagettimonster-liknande figur med många tentakler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Kekistan och 3 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Min erfarenhet är att de med mest inkomst oftast är snålast och ställer till med mest problem vad gäller betalning
Kräv kreditkort för att påbörja jobbet så kan de inte senare vägra betala. Så gör vi i Amerika. (De som gör jobb på en fastighet kan dessutom ta en intäckning eller vad det heter i fastigheten så de kan kräva tvångsförsäljning om de inte får betalt. Hårda bud.)
 
Redigerat:
F
Håller med TS
Alla ska solidariskt betala skatt. Vårt samhälle bygger på det. Det allmänna är en försäkring som vi gemensamt betalar för.

Se hur det går i vissa glesbygdskommuner där mer eller mindre endast personer i offentlig sektor betalar skatt. Resten har små egna firmor, byter tjänster, fixar/trixar och mer eller mindre nolltaxerar. Då får man 35% skatt som Dorotea.

Är benägen att tycka att alla ska betala skatt på en motsvarande en heltidslön, 40timmar/vecka för den tjänst man har. Väljer man att gå ner i tid betalar man större andel skatt, jobbar man övertid blir den tiden skattefri.

Hen som vågar kan ställa frågan hens nästa BRF/vägföreningamöte eller dylikt om hen kan få halverad avgift pga att vederbörande valt att jobba halvtid.
Exakt samma sak.

Grönavågarna som TS pratar om är parasiter.
 
  • Gilla
  • Arg
Pin och 2 till
  • Laddar…
F FC_Bygg skrev:
Håller med TS
Alla ska solidariskt betala skatt. Vårt samhälle bygger på det. Det allmänna är en försäkring som vi gemensamt betalar för.

Se hur det går i vissa glesbygdskommuner där mer eller mindre endast personer i offentlig sektor betalar skatt. Resten har små egna firmor, byter tjänster, fixar/trixar och mer eller mindre nolltaxerar. Då får man 35% skatt som Dorotea.

Är benägen att tycka att alla ska betala skatt på en motsvarande en heltidslön, 40timmar/vecka för den tjänst man har. Väljer man att gå ner i tid betalar man större andel skatt, jobbar man övertid blir den tiden skattefri.

Hen som vågar kan ställa frågan hens nästa BRF/vägföreningamöte eller dylikt om hen kan få halverad avgift pga att vederbörande valt att jobba halvtid.
Exakt samma sak.

Grönavågarna som TS pratar om är parasiter.
Inte större parasiter än höginkomsttagare som kan smita undan skatt genom skatteplanering
Dessa tycker åtminstone jag är de största parasiterna i vårt samhälle
 
  • Gilla
  • Älska
DennisCA och 5 till
  • Laddar…
F FC_Bygg skrev:
Grönavågarna som TS pratar om är parasiter.
Om du tycker att någon betalar för lite i skatt så arbeta politiskt för att ändra skattesystemet. Ingen gör något fel som lever efter lagarna som vi har.
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Inte större parasiter än höginkomsttagare som kan smita undan skatt genom skatteplanering
Dessa tycker åtminstone jag är de största parasiterna i vårt samhälle
För några år sedan betalade jag 500000 i inkomstskatt. Tycker du jag är en parasit? Eller låginkomsttagarna?
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
F
#vadfanfickduförpengarna
 
P Pin skrev:
För några år sedan betalade jag 500000 i inkomstskatt. Tycker du jag är en parasit? Eller låginkomsttagarna?
Läs mitt inlägg så förstår du att jag inte avser dig ;)
 
sysmali
U Uffe A skrev:
Många nolltaxerare är enligt mig värre parasiter i samhället än de som är tvungna till att leva på bidrag
Vad kallar du de som betalar för dom som väljer/tvingas leva på bidrag? Änglar?
 
sysmali
P Parkeringsvakten skrev:
Tycker det här passar in i debatten.
[länk]

En familj som sparat hårt och slutat jobba imman de fyllt 40år. Tror inte att de saknar något.
Det är den ena ytterligheten (FIRE). Den andra ytterligheten är de som aldrig (av olika skäl) arbetar men använder välfärden.
 
U Uffe A skrev:
Läs mitt inlägg så förstår du att jag inte avser dig ;)
Det är väl snarare företagare som kan planera bort skatten än anställda. Oavsett nivå på inkomst.
 
  • Haha
Kekistan
  • Laddar…
Nu sitter ni här och spekulerar ihop diverse planer för hur man skall tvinga den som av en eller annan orsak har små inkomster att betala lika hög skatt som en höginkomsttagare.

Jag har bara en fråga: Med vilka pengar?
I klartext: Vem skall jag råna under knivhot för att kunna betala skatten?

Jag tror att många av er skulle må bra av tio års fattigdom så ni får se hur det är.
 
  • Gilla
DennisCA och 8 till
  • Laddar…
Men herrejösses. Nu är detta säkert ett skumt par miljöpartister/hippies som gör sina barn en otjänst men om man ska uppröras över att några betalar lite skatt så är det väl alla bidragsproffs, kriminella och andra som man borde rikta in sig på? Och definitivt det kravlösa sossesystem som möjliggör för människor att fuska sig igenom livet på bekostnad av andra. Dags för din kompis att vakna upp och se hur det ser ut i samhället nuförtiden kanske.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det är väl snarare företagare som kan planera bort skatten än anställda. Oavsett nivå på inkomst.
Sparka på företagare. Fräscht. Du vet att det är företagare som i genomsnitt jobbar överlägset mest och tjänar minst va? Men jag antar att janten i dig bara ser de väldigt framgångsrika som råkar köra en fetare bil än du.
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
K Kekistan skrev:
Sparka på företagare. Fräscht. Du vet att det är företagare som i genomsnitt jobbar överlägset mest och tjänar minst va? Men jag antar att janten i dig bara ser de väldigt framgångsrika som råkar köra en fetare bil än du.
Fräscht??
Jag sparkar inte på någon. Det var en replik till @Uffe A som ”sparkade” på höginkomsttagare,
Jag har inget emot företagare. Inte ens om de skatteplanerar, inom lagens råmärken,

och min vän, jag lovar dig att få företagare har fetare bil än jag som bestämmer själv vad jag ska köpa utan hänsyn till basbelopp, miljöklass, bonusar, pris eller möjlighet att regga som lastbil eller allt vad de nu företagare ska förhålla sig till.

om företagarna tjänar lite blir de ju som paret i skogen TS beskriver...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.