Hej!
Jag söker hjälp då jag flyttat in i ny lägenhet och ska sätta upp en lampa i ett DCL uttag, kontakten jag har är tre sladdar men det finns bara två ingångar på höljet där lampan sitter (se bild). Min fråga är egentligen hur gör jag? Måste jag köpa ny kontakt? Kan jag tejpa jorden och koppla dom andra som vanligt? Spelar det nån roll vilken typ av ”glödlampa” som sitter i höljet beroende på om det är tre eller två sladdar?(tänkte använda philips hur smartlampa)
Tacksam för svar!
Jag söker hjälp då jag flyttat in i ny lägenhet och ska sätta upp en lampa i ett DCL uttag, kontakten jag har är tre sladdar men det finns bara två ingångar på höljet där lampan sitter (se bild). Min fråga är egentligen hur gör jag? Måste jag köpa ny kontakt? Kan jag tejpa jorden och koppla dom andra som vanligt? Spelar det nån roll vilken typ av ”glödlampa” som sitter i höljet beroende på om det är tre eller två sladdar?(tänkte använda philips hur smartlampa)
Tacksam för svar!
Vad är det för lamparmatur? Är den dubbelisolerad? (Två kvadrater i varandra på etiketten). I så fall är det följande lamppropp du skulle haft om man vill undvika förvirring: https://www.clasohlson.com/se/Lamppropp-DCL-med-sladd,-ojordad/p/36-8163
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Gammal lampkontakt till DCL
El -
Jordad eller ojordad lampkontakt till dcl
Belysning -
Fästa DCL-kontakt på taklampa - Lampa har 4 sladdar, DCL 3 fästen
Belysning -
DCL 3 sladdar byta till 2 sladd. Vad ska jag göra med gröna sladden?
Belysning -
DCL-lampkontakter krav även vid renovering där all el bytts i gammal lgh?
Belysning