Hej!
Jag söker hjälp då jag flyttat in i ny lägenhet och ska sätta upp en lampa i ett DCL uttag, kontakten jag har är tre sladdar men det finns bara två ingångar på höljet där lampan sitter (se bild). Min fråga är egentligen hur gör jag? Måste jag köpa ny kontakt? Kan jag tejpa jorden och koppla dom andra som vanligt? Spelar det nån roll vilken typ av ”glödlampa” som sitter i höljet beroende på om det är tre eller två sladdar?(tänkte använda philips hur smartlampa)
Tacksam för svar!

• Förpackning med DCL lamppropp och tre sladdar, varav en jordad. Märkt "clas ohlson" och "15 cm".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lampasockel med DCL-uttag, visar anslutningshölje med två märkta ingångar för sladdar, märkt L och N.
    Skapa konto
  • Instruktionsmanual för installation av lampa i DCL-uttag, visar anslutning av strömkablar med fokus på jord och två anslutningspunkter.
    Skapa konto
Den armaturen ska inte jordas så koppla in den blå och den svarta samt "parkera" den gulgröna tex i en Wago 221

• Gilla
Anton Boström1
  • Laddar…
E elmont skrev:
Den armaturen ska inte jordas så koppla in den blå och den svarta samt "parkera" den gulgröna tex i en Wago 221
Spelar det någon roll vilken av sladdarna som går in var? Eller kan man sätta en sladd i varje ingång oavsett vilken ingång?

A Anton Boström1 skrev:
Spelar det någon roll vilken av sladdarna som går in var? Eller kan man sätta en sladd i varje ingång oavsett vilken ingång?
Det spelar ingen roll så länge det inte är den gröngula, den ska inte in någonstans.
Men det är enkelt att sätta blå mot blå och....

• Gilla
Anton Boström1
  • Laddar…
A Anton Boström1 skrev:
L Brun, N Blå

Ja... Varför gör man inte så😇

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.