Vad använder ni för att dammtorka toalettstolen utvändigt?
Vad jag än använder glider bara dammet runt. Använt färdiga dukar, vanlig torr dammtrassa. Speciell antistatisktrasa, microfiber duk etc. etc.
Provat vått och torrt.
Alltid samma hel...te genom åren! Idag slog det mig att fråga er!

Unikt namn
Oftast dammtorkar jag med en microfiberduk doppad i såpavatten.

9/10 gånger lyfter jag av sitsen och duschar av den i badkaret. Då blir fästena rena, vilket dom inte blir när man bara torkar.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Flöjten5 Flöjten5 skrev:
9/10 gånger lyfter jag av sitsen och duschar av den i badkaret. Då blir fästena rena, vilket dom inte blir när man bara torkar.
Det är nog inte toalettsitsen som är problemet!
Problemet är nog keramiken, som även jag upplever hopplös att få ren. Damm och smuts bara torkas runt, utan att fastna på trasan.

• Älska
nissenhj
  • Laddar…
Unikt namn
Toasitsen vi har är lite tyngre och fastskruvad underifrån, så den är ej enkel att lossa.

Om jag litat mer på tätskiktet hade jag antagligen bara sprutat lite såpavatten med en sprayflaska och duschat av hela toastolen med duschslangen.
A AG A skrev:
Det är nog inte toalettsitsen som är problemet!
Problemet är nog keramiken, som även jag upplever hopplös att få ren. Damm och smuts bara torkas runt, utan att fastna på trasan.
Även med denna typ av duk?

https://www.biltema.se/hem/stadning/mikrofiberdukar/mikrofiberduk-12-pack-2000043032

Claes Sörmland
Jag diskar den med Yes-vatten och diskborste. Sen sköljer jag av den med det varmaste vattnet med duschslangen.

Som du skriver, hopplöst med trasor för dammet geggar ihop sig där. I de fallen typ spreja på rengöringsmedel (Yes-vatten) och sen en en hink att skölja av dammet från trasan med hela tiden. Är det skitigt får jag byta vatten i hinken.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Har kommit fram till att det snabbaste är att dammsuga och sen köra med rengöringsmedel efter dammet är borta.

• Gilla
16386 och 1 till
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Vad använder ni för att dammtorka toalettstolen utvändigt?
Vad jag än använder glider bara dammet runt. Använt färdiga dukar, vanlig torr dammtrassa. Speciell antistatisktrasa, microfiber duk etc. etc.
Provat vått och torrt.
Alltid samma hel...te genom åren! Idag slog det mig att fråga er!
????

Visste inte att detta var ett problem men så här gör jag(tror jag, eftersom jag aldrig reflekterat över detta): En fuktig trasa med rengöringsmedel och sen en torr trasa. Ev. rester tas bort med toapapper.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.