D09
Jag upplever dåligt tryck i vattenslangen

Idag går det via egen brunn, vattenfilter och ut.

Borde man koppla sig förbi vattenfiltret på något sätt?

Mycket järn i vattnet, är det dumt att tvätta bilen med det?

Kan inte svara om järnet förstör/missfärgar bilen, själv har jag kopplat så utkastarnas matningar går på innan kolfiltret för att inte slita på det i onödan. Har själv järn och andra mysiga saker i vattnet men ser inga missfärgningar ännu trots flera år av biltvättar.

mvh

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
spekerök skrev:
Kan inte svara om järnet förstör/missfärgar bilen, själv har jag kopplat så utkastarnas matningar går på innan kolfiltret för att inte slita på det i onödan. Har själv järn och andra mysiga saker i vattnet men ser inga missfärgningar ännu trots flera år av biltvättar.

mvh
Tror du det blir högre tryck ? :)

Ja om du har ett filter som stryper mycket finns ju en massa olika på marknaden, har du en bypass/förbigång på din filteranläggning så borde du enkelt kunna testa.
Upplever du ett dåligt tryck inne i huset också eller bara vid utkastaren?

mvh

Kontrollera även vattenutkastaren själv. Ventilen vill gärna kärva och stanna i halvöppet läge. Allt ska gå att plocka ut och rengöra från framsidan (bryt strömmen först...)

D09
spekerök skrev:
Ja om du har ett filter som stryper mycket finns ju en massa olika på marknaden, har du en bypass/förbigång på din filteranläggning så borde du enkelt kunna testa.
Upplever du ett dåligt tryck inne i huset också eller bara vid utkastaren?

mvh
Tycker att det är allmänt dåligt tryck i huset med faktiskt :/

Ska testa att köra via bypassen och jämföra :)

Filtret är ett callidius

D09
Bo.Siltberg skrev:
Kontrollera även vattenutkastaren själv. Ventilen vill gärna kärva och stanna i halvöppet läge. Allt ska gå att plocka ut och rengöra från framsidan (bryt strömmen först...)

Vattenutkastaren är ny, men nu när jag vet att man kan plocka sönder den ;)

Men du kanske monterat den snett, så att röret böjts ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.