Vi har haft lite taffligt tryck i varmvattenkran i duschen framförallt sen inflytt och vattenrören är väl ganska gamla å grova.

Har fått för mig att byta ut dem mot en grannare konstruktion skulle vara bättre.

Vattnet går via varmvattenpanna, värmeväxlare. Filtret som sitter på inkommande vatten är rent och ventiler öppna.

Vi har en duschkabin så vet inte om det kanske är en orsak, eller om blandaren påverkar. Filter är kollat där i också.

Känns lite extremt att byta ledningar bara för trycket skull kanske...

Hur får du ditt vatten levererat? Egen brunn? Kommunalt? Samfällighet? Nåt annat?
Antar såklart både tryck och flöde är lite dåligt.

S Svanteman skrev:
Hur får du ditt vatten levererat? Egen brunn? Kommunalt? Samfällighet? Nåt annat?
Antar såklart både tryck och flöde är lite dåligt.
Kommunalt vatten. Jag vet iofs inte vad normala rör har för dimension, men frågan är om jag minskar dimensionen på rören men värmeväxlaren är kvar ifall det kan öka tryck nämnvärt...

Hej har äldre brunn,den har börjat sina lite.Någon som vet hur man får vattnet att rinna till igen?
Tacksam f tips

• Gilla
Highbeam
  • Laddar…
Trycket sjunker med mindre dimension. Är det samma problem i blandaren i handfatet?

Här har vi en gammal blandare i duschen som kärvar lite så att man inte får något bra flöde. Jag gissar att det är kalkavlagringar och annat som gör att den spökar. Kanske är något liknande?

V vvs? skrev:
Hej har äldre brunn,den har börjat sina lite.Någon som vet hur man får vattnet att rinna till igen?
Tacksam f tips
Du rekommenderas att skapa en egen tråd för din fråga så kan du nog få hjälp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.