Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har svårt att få någon värme i det golvet, det blir ”varmt” så det är inte så att slingan är helt av eller liknande, jag har provat byta termostat men med ungefär samma resultat, den nya kan man peta lite i ingångsvärden osv som jag testat lite med oxå, då jag inte vet vilken effekt som är installerad har jag testat lite mellan 275W upp till 750W men ger samma resultat.
Är det något mer man kan testa eller vad är möjlig anledning till att den inte går upp mer i temp?
Om du sätter upp termostaten på max vad händer då, blir det varmare. I bland sätter någon ( dom som gjort jobbet ) givaren för närma en slinga, givaren känner då av snabbt en hög temp, det går att dra upp givaren ( förhoppningsvis ligger den i rör/slang ).
ca 5 cm så den kommer lite längre från en slinga. Är termostaten inställd för givare i golv eller för lufttemp
ca 5 cm så den kommer lite längre från en slinga. Är termostaten inställd för givare i golv eller för lufttemp
Nu är den inställd på att bara ta sensorn i golvet (som syns på bilden). Som i bilden är den inställd på 28 grader men sensorn säger ju 26,3 eller vad det står, så då borde det ju inte vara sensorn som spökar? Eftersom sensorn ger 26,3 och den indikerar på att den försöker höja värmen i golvet men av någon anledning verkar det inte gå att få upp den mer... hade givaren gett 28 grader som termostaten är inställd på och golvet inte hade känt varmt så hade jag varit med på ditt resonemang.
T2 har väl 12kOhm på sina golvgivare om jag inte missminner mig. Det borde göra att termostaten tror att golvet är varmare än vad det egentligen är.
Hur stort är rummet? Med hjälp av det kan du räkna ut effekten på slingan. Alternativt har jag för mig att man kan sätta Output till "Unknown" eller liknande.
Hur stort är rummet? Med hjälp av det kan du räkna ut effekten på slingan. Alternativt har jag för mig att man kan sätta Output till "Unknown" eller liknande.
Är termostaten till och golvet inte blir varmt nog så är det "för lite" värmekabel i golvet. Genom att mäta hur många ampere slingan tar räknar man lätt ut slingans effekt.
Till det behöver man en tångamperemätare och lite kunskap, det har varenda elektriker. Alternativt att du köper en mätare och lär dig hur man bär sig åt.
Till det behöver man en tångamperemätare och lite kunskap, det har varenda elektriker. Alternativt att du köper en mätare och lär dig hur man bär sig åt.
i samband med att jag bytte termostat till Devireg Smart så petade jag ner en ny givare i röret. Är det 100W/m2 på quicknet också? Det är så jag tänkt iaf när jag försökt gissa mig till effekten bästa är kanske att ta hem någon som får mäta lite. Ytan är ca 7-8kvmJ Juffo skrev:T2 har väl 12kOhm på sina golvgivare om jag inte missminner mig. Det borde göra att termostaten tror att golvet är varmare än vad det egentligen är.
Liknande trådar
-
Hur får jag mitt värmesystem så effektivt som möjligt?
Värme allmänt -
Hur värmer man utomhusbadkar så smidigt/billigt som möjligt?
Pool -
Golvvärme i källare möjligt?
Värme allmänt -
Hur tunt kan man göra golvet i ett badrum med vattenburen värme inkluderat?
Badrum -
FT med delvis värmeväxling. Möjligt?
Ventilation