Hej och god fortsättningen, jag har en frånluft värmepump comfortzone 56 och jag vill öka rumtemperaturen till 23g och efter ett tag gick 20 amper proppet i huvudsäkringen av och det lampan lyste rött i värmepumpen och sedan blev helt svart. Jag bytte proppen och värmepumpen gick igång med rumtemperaturen stod på 17grader och jag ändrade till 21 grad men rumtemperaturen är kvar på 17grader sedan igår. Jag har försökt fylla på vattnet och trycket på 1-1 5 bar men rumtemperaturen fortfarande står på 17 grader. Det gick upp till 18grader ett tag men gick tillbaks till 17g igen.Det ger ingen larm och jag rensade filtret som var rent och jag bytt alla tre nya proppar i proppskåpet ute. Vad är felet ?.Tack
Önskar er ett lyckligt nytt år

Hej! Du menar CE50 eller CE65? Det kan vara överhettningsskyddet till el-tillsatsen som har löst ut så det inte blir tillräcklig värmeeffekt(?) Överhettningsskyddet återställs med en liten knapp längst ner på el-lådan.

Hej och tack för svaret.den är comfortzone CE56. Hur ska jag återställa den och var ligger återställd knappen i bilden Värmepanna underhåll öppet skåp, rör, ventiler, elektriska komponenter, husinstallation, teknik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
. Tack

Ser ut som den sitter där nertill på el-lådan till vänster. Liten hård knapp som man kan behöva ta i lite för att trycka in så skyddet återställs om det har utlöst.

J Josth skrev:
Ser ut som den sitter där nertill på el-lådan till vänster. Liten hård knapp som man kan behöva ta i lite för att trycka in så skyddet återställs om det har utlöst.
J Josth skrev:
J Josth skrev:
Visa bilaga 668851
J Josth skrev:
Visa bilaga 668849

J Josth skrev:
Hej och tack, jag tryckte lite hård men hände inget och jag undrar om knappen ska gå ned in i lådan och hörs nån klick eller måste jag hålla på trycka den under en längre tid.?. Hur vet man att skyddet har utlöst? Kan det finnas annat fel?. Jag tryckte in knappen
enligt bif bilden. Tack

Ett öppnat skåp under diskbänk visar rör, kablar, vattenanslutning och elinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

N Nannito skrev:
[media]

[media]

Hej och tack, jag tryckte lite hård men hände inget och jag undrar om knappen ska gå ned in i lådan och hörs nån klick eller måste jag hålla på trycka den under en längre tid.?. Hur vet man att skyddet har utlöst? Kan det finnas annat fel?. Jag tryckte in knappen
enligt bif bilden.Vad händer med värmepumpen om jag låta bli reparera den fram till mars månad? Tack
[bild]
N Nannito skrev:
[media]

[media]

enligt bif bilden. Tack

Hej igen. Vad händer med värmepumpen om jag låta bli reparera den fram till mars månad? Tack

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.