314 läst · 6 svar
314 läst
6 svar
Dålig parkett 60 talshus. Hur ser det ut?
Hej!
Jag är i färd med att köpa nytt hus. Ett hus med källare byggt 1968.
På övervåningen är det parkett i vardagsrummet, ett golv jag var ivrig på att slipa men det sviktar ganska mycket så jag åker nog på att byta ut det.
MEN jag har ingen aning om hur det kan se ut under. Vad tror ni?
Tilträde är i Januari.
Jag är i färd med att köpa nytt hus. Ett hus med källare byggt 1968.
På övervåningen är det parkett i vardagsrummet, ett golv jag var ivrig på att slipa men det sviktar ganska mycket så jag åker nog på att byta ut det.
MEN jag har ingen aning om hur det kan se ut under. Vad tror ni?
Tilträde är i Januari.
Att det sviktar har rimligen inte med golvet att göra. Utan det som finns under.M Mbotn skrev:
Något som sviktar uppenbarligen.M Mbotn skrev:
Tror inget. Man måste se det på plats.M Mbotn skrev:
Men ett alternativ är ju att demontera golvet. Fixa så det inte sviktar. Montera tillbaka golvet, fixa ev defekter och sedan slipa och lacka
Funkar säkert oavsett årstid. 😁M Mbotn skrev:
Inte kan det vara så att du möjligen är en riksdagsledamot?O skrev:Att det sviktar har rimligen inte med golvet att göra. Utan det som finns under.
Något som sviktar uppenbarligen.
Tror inget. Man måste se det på plats.
Men ett alternativ är ju att demontera golvet. Fixa så det inte sviktar. Montera tillbaka golvet, fixa ev defekter och sedan slipa och lacka
Funkar säkert oavsett årstid. 😁
Tänkte främst då du besvarade frågor utan att lämna ett vettigt svar.
Frågan vad hur brukar det se ut under parkettgolv från 60-talet.
Jag fattar också att det är något som sviktar.
Har du inte rivit golv i ett hus från samma tidsera kan du som vi ser inte lämna ett vettigt svar.
Ojämnt underlag är det nog, golvet hänger nog liksom i luften med några mm, på vissa ställen. Behövs inte mycket till svikt för att kännas. Finns nog igen genväg för dig, utan blir att öppna upp och se hur det ser ut. Kolla av med ett långpass eller en riktigt rak bräda, var ev svackor är.M Mbotn skrev:Inte kan det vara så att du möjligen är en riksdagsledamot?
Tänkte främst då du besvarade frågor utan att lämna ett vettigt svar.
Frågan vad hur brukar det se ut under parkettgolv från 60-talet.
Jag fattar också att det är något som sviktar.
Har du inte rivit golv i ett hus från samma tidsera kan du som vi ser inte lämna ett vettigt svar.
Jepp och vad du hittar kan vara eller inte vara en liten överraskning, allt beroende på vad som finns under. i bland är det plankgolv och på det en masonit, Är nog inte ett spånskivegolv, för då skulle det nog vara mer plant.M Mbotn skrev: