Oljespruta av märket Pressol 12602. Ser ut som en fettspruta men tar olja istället.

Oljespruta av märket Pressol 12602, liknar en fettspruta, avsedd för olja.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Oljespruta av märket Pressol 12602. Ser ut som en fettspruta men tar olja istället.

[bild]
Var hittade du den?

Hurudana smörjnippor skall det vara för att passa?
 
Jag köpte den online via Fixus och kan förmodligen hämta den om några dar från Berndts Bildelar i Malax, gratis frakt då man gör så. Kan beställas och skickas till närmaste Fixus återförsäljare, eller så kan man säkert gå in till närmsta affär i kedjan och beställa i person eller via telefon.

Den ska passa på vanliga fettnipplar. Min fräs har ju diverse fettnipplar (bild) och det är meningen man ska lägga olja i dom. Det verkar ha varit något som förekom på äldre maskiner och något som lett till en massa oreda med folk som sprutat in fett i oljekanaler... Ett helt fenomen, speciellt inom Deckel kretsar.

p.s. direktlänk
https://www.fixusnet.fi/fin/oljypuristin-p-622001-52494/
 
Redigerat:
richardtenggren
Tokslut Tokslut skrev:
Själv vart det en tubi2 fettspruta och ett snabbmunstycke till

[länk]

[länk]
Det är inte mer najs att köra med traktornipplar? :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det är inte mer najs att köra med traktornipplar? :)
förstår inte frågan
 
richardtenggren
Tokslut Tokslut skrev:
förstår inte frågan
Det finns fettnipplar som kallad traktornipplar, dessa ser ut att vara väldigt smidiga, så att man kanske slipper den där dyra snabbkopplingen? :)
 
AHA, men att byta alla fettnipplar överallt på allt är inget jag är sugen på. åså är snabbnippeln redan betalt. Så den utgiften glömmer vi nu ;)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Tokslut Tokslut skrev:
AHA, men att byta alla fettnipplar överallt på allt är inget jag är sugen på. åså är snabbnippeln redan betalt. Så den utgiften glömmer vi nu ;)
Förstår det, men det är något jag är sugen på, den dagen jag äger något med fettnipplar igen;) Jag sprang på dessa förra veckan i ett projekt på jobbet och blev då lite smått lyrisk, efter allt krångel jag upplevt med vanliga nipplar verkar dessa smidiga :)
 
Fick lite tid själv så jag gled omkring och hittade vinkelhaken från Bacho med en kant så den ligger kvar på kanten. Och en tal-meter!
Måttband och en Bahco vinkelhake på en träbit med synliga ritade linjer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
En sådan där vinkelhake har jag. Fast mer än 32 år gammal. Kommer ihåg att jag hade den redan på ett bygge 1986. Jättebra modell (y).

Multifunktionell. Perfekt för att peta in drev vid montering av dörrar och fönster. Konsekvensen är att inte en enda siffra går att läsa på skalorna.

Mvh Findus
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Hämtade ut denna goding idag.. Nu behöver jag bara fler batterier.
En ny Bosch sticksåg i förpackningen inne i en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
NyaTorpane och 4 till
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
[bild]

Helgens inköp kom idag. Gsr 18-60c med 2x4.0ah batterier.
Är det denna dragaren du köpte?
Från ClasO?
Bosch GSR 18 V-LI Professional skruvdragare med två batterier, laddare och bitssats på Clas Ohlson webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K knipo skrev:
Är det denna dragaren du köpte?
Från ClasO?
[bild]
Nej, jag köpte gsr 18v-60 från toolab.
 
C Christoffer85 skrev:
Hämtade ut denna goding idag.. Nu behöver jag bara fler batterier.
[bild]
Mycket bra val!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.