Leveranser lägligt till helgen, GEX 150 Turbo och en smärre förmögenhet i Abranet-rondeller.
Nu återstår problemet hur allt, exkl chips, på ett smidigt sätt ska få rum i en systainer? :thinking:
Bord med slipmaskin, sliprondeller, chips och salsa, i förväntan på att organisera verktyg i systainer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Leveranser lägligt till helgen, GEX 150 Turbo och en smärre förmögenhet i Abranet-rondeller.
Nu återstår problemet hur allt, exkl chips, på ett smidigt sätt ska få rum i en systainer? :thinking:
[bild]
Kör allt på barvagnen?! ;)(y)
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kör allt på barvagnen?! ;)(y)
Jo, det är väl på den eller i badrumsskåpet, någon annan stans får de inte plats :crysmile:
 
Köpte en grön korslaser i dag. Betydligt bättre skärpa i linjerna samt tydligare i dagsljus jämfört med den den gamla.
Ny grön korslaser bredvid en äldre lasernivå, tydliga skillnader i skärpa synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
Nu står det en sänksåg (i fel färg ;) ) i huset och väntar på invigning i dagsljus. Önska mig lycka till när frugan frågar vad den kostar ;):rofl:
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Se där!
Antar att den är bättre än den på Classe?
Är den värd en sexhundring mer då?

[länk]
Är ju lite mer påkostad som brushless och metallchuck. Den på Classe kan du prismatcha på Bauhaus med K-rautaskampanj så får du den för knappt 1800. Värt skillnaden? Kanske :)
 
Björn Melander Björn Melander skrev:
Köpte en grön korslaser i dag. Betydligt bättre skärpa i linjerna samt tydligare i dagsljus jämfört med den den gamla.
[bild]
Vad ska du göra med din gamla då? :seenoevil:
 
Del av dagens loppisskörd. Särskilt glad över vinkeln och den största tvingen!
Gamla verktyg från loppis, inklusive en vinkelhake och en stor tving, i en metallåda mot träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: Vad betyder märkningen tro?
Närbild på en verktygsvinkel med en synlig tillverkarmärkning på metallytan mot en träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av begagnad vinkeljärn med prislapp och okända markeringar på träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit2: Elektrolys :geek:
Rostiga verktyg som genomgår elektrolys i en vattentank ansluten till en strömkälla för rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Joacimz och 3 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
[bild] Del av dagens loppisskörd. Särskilt glad över vinkeln och den största tvingen!
Ska jag skicka 2 jag hittade i min hängränna vid höststädningen? ;)

Fråga mig inte vad jag hade spärrnyckeln till där uppe, men gissar på att de legat där sedan taket byggdes 2016

Rostig spärrnyckel och blå måttband bit på grov grusig mark med barr och småstenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tokslut Tokslut skrev:
Ska jag skicka 2 jag hittade i min hängränna vid höststädningen? ;)

Fråga mig inte vad jag hade spärrnyckeln till där uppe, men gissar på att de legat där sedan taket byggdes 2016

[bild]
Trist, varken talmetern eller spärrnyckeln gillar vatten :cry:
 
nanowire nanowire skrev:
Trist, varken talmetern eller spärrnyckeln gillar vatten :cry:
haha, nä. Talmetern drog jag ut en halvmeter för att se fjäderstyrkan, den va noll... spärrnyckeln va stum i båda ändar så den hamnade i ett oljebad, men antagligen död den med
 
Vill bara uppdatera mitt inlägg ovan med bild på JF-tvingarna post elektrolys. En viss skillnad och så vackert att man kan gråta! :love:
Restaurerade JF-tvingar med ren metall och polerade träskaft på ett trägolv efter elektrolysbehandling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverade JF-tvingar efter elektrolys, rena och placerade på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tallguy196 och 16 till
  • Laddar…
Wow!

Jag är imponerad!
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.