DennisCA DennisCA skrev:
Har köpt 5x var av 3M Cubitron II lamellskivor och 1mm kapskivor. Jag har googlat mycket och sökt efter folks åsikter om vilka lamellslipskivor som håller bäst och längst och 3Ms Cubitron II serier har bara goda recensioner så jag provar på dom. Provar kapskivorna på samma gång också. Vinkelslipen har blivit ett ganska viktigt verktyg och jag är verkligen trött på lamellskivor som slits ut så snabbt.
Det låter bra! Har du någon länk där man kan få tag på dem för rimliga pengar?
Ett tips för att förlänga livet på lamellskivor är att slipa ner diametern på dem, tex med bandslip, så att det exponeras en ny fräsch och vinkelrät kant.
 
  • Gilla
OverAndOut och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Jetpak igår.. UPS idag..
Samma beställning från Amazon.de.

Nya L-boxxen, första i min ägo.
Blå Bosch L-Boxx verktygslåda med tillbehör och elverktyg i bakgrunden på arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


GKF12V med laddare och 3.0Ah batterier.
Blue L-boxx med Bosch GKF12V kantslip och GHO 12V hyvel, batterier, laddare och manualer, organiserade i verktygslådan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hyveln (GHO 12V) passar fint i samma L-boxx.
Bosch verktyg i en L-boxx med GKF12V fräs, GHO 12V hyvel, batterier, laddare och manualer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Provade lite snabbt med avrundningsstål på bit läkt som provhyvlades igår och trots ca 20000RPM mindre än GKF 600 så verkar den funka bra.

Mer info kommer när den använts lite mer.:cool:
Inge ätbart med i den här sändningen.. :thinking:
 
  • Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
Det skall bli intressant att höra vad du tycker om den. Jag körde den lite på en demodag och kom inte riktigt överens med placeringen av av/på knappen. Det kan mycket väl vara en vanesak, men när jag påtalade detta sa han att det var fler som sagt samma sak.
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Det skall bli intressant att höra vad du tycker om den. Jag körde den lite på en demodag och kom inte riktigt överens med placeringen av av/på knappen. Det kan mycket väl vara en vanesak, men när jag påtalade detta så han att det var fler som sagt samma sak.
Spontant kändes det som jag ville starta den och sen flytta den till arbetsstycket, men tilläggas bör att det bara blev 2 korta provfräsningar nu, på en bit läkt.. på garagegolvet.. :oops:
 
Jag är också nyfiken på att höra mer om denna fräs. Skulle kunna vara ett bra komplement till min GOF 1250 LCE och bordsfräsen för lite mindre jobb.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Defekt motorsåg, Jonsered 2045, köpt lite glatt i en säck eftersom "hur svårt kan det vara?". Efter att ha öppnat upp den och kollat läget lite noggrannare inser jag att det kan behövas ett antal reservdelar för att få den att gå. Ska ta och göra en djupdykning imorgon efter att ha konsulterat sprängskissen lite.
Nedmonterad Jonsered 2045 motorsåg på ett bord omgiven av verktyg och reservdelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Needas och 6 till
  • Laddar…
Bra loppisdag. 400 kr.
Verktyg från loppis inklusive en handslipmaskin och en elslip för 400 kronor på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Otsef och 5 till
  • Laddar…
Min bästa vän har fått en kompis vid namn EY74A1

.
 
  • Två Panasonic borrskruvdragare på ett träbord utomhus, modellerna EY74A1 och en borstlös motor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ullberg
jonmo jonmo skrev:
Bra loppisdag.
Dito, 3st tänger Knipex & Bahco 50kr, kantklippare 50kr, aluminiumtumstock 10kr (fast jag prutade upp til 20 då jag inte ville ta säljarens sista växel). Allt ligger på en tunna för 40kr

Verktyg inklusive tänger och tumstock på en gammal tunna utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så totalt 150/160 inkl tunna.

Och det var bara verktygen - sen allt annat till kök och hemmet, en riktigt lyckad dag - och gårdagen bjöd också på ett par bra köp!
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
@mattiasp, finns här:
[länk]
Nu får man 1000kr rabatt med koden ”sverige” f.ö. Beställde en åt svärföräldrarna igår. Tack för bra recension!
 
Fick ett Danderydspasset av min granne idag! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.