Slog till på en GSR 18 V-EC FC2 idag som jag hittade billigt på XL-bygg! Ett 5,0 Ah batteri istället för två 4,0 men för 2000 kr var det lätt värt. Har redan haft nytta av vinkelchucken och hörnchucken.
 
  • Bosch GSR 18 V-EC FC2 borrskruvdragare med 5,0 Ah batteri och utbytbara chucks bredvid en verktygslåda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
L Lungebo skrev:
Slog till på en GSR 18 V-EC FC2 idag som jag hittade billigt på XL-bygg! Ett 5,0 Ah batteri istället för två 4,0 men för 2000 kr var det lätt värt. Har redan haft nytta av vinkelchucken och hörnchucken.
Var det ett genrellt erbjudande eller bara något enstaka ex i en viss butik?
 
iSnobben iSnobben skrev:
Var det ett genrellt erbjudande eller bara något enstaka ex i en viss butik?
Det var två enstaka ex. I den andra var det ett 4,0 Ah-batteri men fortfarande värt! Fanns kvar i förmiddags på XL-bygg i Västerås.
 
ullberg
Dagens (köks-)verktygsinköp ligger och svalnar efter sin ”preconditioning” som fick håren att krullas på handen...
Blåslampa som svalnar på grusig mark med varningslapp synlig på gaskannan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Iof gick den kanske lite varmt, jag frågade i butiken om det var ok att köra med mapp/map-gas, de sa javisst, det är det vi själva kör med och visade sin setup med en sådan. Kommer hem och hittar en lite extra varningslapp (amerikansk produkt tror jag) där det uttryckligen står att man inte får använda map(p)gas...

tja, vad är det värsta som kan hända - lite kortare hållbarhet kanske och det får jag väl leva med

/U
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Cheesen
ullberg ullberg skrev:
Dagens (köks-)verktygsinköp ligger och svalnar efter sin ”preconditioning” som fick håren att krullas på handen...
[bild]
Iof gick den kanske lite varmt, jag frågade i butiken om det var ok att köra med mapp/map-gas, de sa javisst, det är det vi själva kör med och visade sin setup med en sådan. Kommer hem och hittar en lite extra varningslapp (amerikansk produkt tror jag) där det uttryckligen står att man inte får använda map(p)gas...

tja, vad är det värsta som kan hända - lite kortare hållbarhet kanske och det får jag väl leva med

/U
Adam Savage Tests the Best Ways to Sear a Steak! - YouTube
 
Lite nya handskar och pirat brallor från Billigaarbetskläder.se

Hittade handskar i strl 6 som blir perfekt till ungarna.

Blå arbetsbyxor och två par skyddshandskar i olika storlekar på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Shiraz
  • Laddar…
Den här kom man hemsläpandes med idag, 500kr och den funkar:
29475517248_1afdeaacf0_c.jpg
 
  • Gilla
Shiraz och 1 till
  • Laddar…
ullberg
FreQa FreQa skrev:
Snygg!
Har du lera eller jord att borra i? Skulle gärna vilja ha en sådan borr med med leran på gården vågar jag inte köpa en, som kanske fastnar eller så ...
Nu är de testade med att förbereda plintar till nytt vedlager:
Skogsglänta med förberedda plintar, verktyg och byggmaterial. Ett par grävda hål syns nära träden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Funkade utmärkt om än att ett av hålen nära björken var ett riktigt myrbo av rötter vilket ställde till det (men var också med i riskkalkylen så ”enligt plan”) men reddes ut mha batteritigern (alla nätdrivna ligger i säkert förvar hemma) och till sist offrade vi en kedja och slet lite på svärdet på gammelmotorsågen (hva 55). Oavsett rotmotstånd - ett fantastiskt lyft mot att gräva för plintar & en väl värd investering!

EDIT: i detta fall bara jord och sand - men rätt mycket steninblandning (utöver rötterna)

/U
 
  • Gilla
FreQa och 3 till
  • Laddar…
Köpte ett skumgummiinlägg till L-boxx igår på Hornbach.

Skumgummiinlägg med utskurna former för verktyg, som en måttband och nycklar, på en bordsskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ullberg
Snyggt! Jag antar att du inte fick din L2 i en väska? För även om man vill ha den i lboxx hade det väl då varit lättare att bara skära ut för leicas insats i lboxx-skummet?

Öppen verktygsväska med skumutskärningar för Leicas verktyg, delvis tomt med en mätenhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lexington och 1 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Snyggt! Jag antar att du inte fick din L2 i en väska? För även om man vill ha den i lboxx hade det väl då varit lättare att bara skära ut för leicas insats i lboxx-skummet?

[bild]
Nä precis, ingen sådan väska. Endast en liten man-purse :rofl:

Svart Leica man-purse framför en verktygstavla med olika tänger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är inget verktyg men dock en strålande verktygsförvaring!
Anvisningsbroschyr för montering av HYLLSTÄLL HI280 SILVERLINE för verktygsförvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fanns en bra bunt på ClasO i Borlänge.
Hopfällbara arbetsbord staplade på pall i butik, passande för bilens baklucka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som gjort för bakluckan på en Yaris ;)
Hopfällbart arbetsbord från Clas Ohlson i bakluckan på en Toyota Yaris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ullberg och 1 till
  • Laddar…
K
Vart en ny sticksåg, lessnade på den gamla gröna handväskan som är 15 år gammal. Såggade snett och jävligt.

GST 160 CE
 
  • Ny Bosch GST 160 CE sticksåg i plastväska med tillbehör och elkabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
K
Det vart även en L-boxx till vinkeljucken jag köpte för att slipa betonggolvet förut, så man har alla tillbehören samlade. Det är en GWS 17-125 CIE.
 
  • Blå L-boxx med en GWS 17-125 CIE vinkelslip och tillbehör för slipning av betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.