Va en runda på jula igår för att köpa ett par fettpatroner och kom hem med ett trepack diamantbryne och två tvingar också Ett diamantbryne som hänger på en verkstadsvägg, bredvid en grön skruvmejsel och andra verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två orangefärgade tvingar från Bahco placerade på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rör med Starta smörjfett universal, placerat på en träyta med en orange detalj i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl och 4 till
  • Laddar…
Från prime-rean men jag kom hem först idag så räknar det som dagens inköp. Kinaslip med mirka som förebild. Provkörde lite snabbt och mycket nöjd med avverkningen, förvånansvärt tyst och troligtvis bra dammuppsug med tanke på alla hål, men får testa när grovdammsugaren kommer hem igen.

Röd elektrisk slipmaskin på ett hålat bord inuti en verkstad, med några verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Stiftet och 5 till
  • Laddar…
Storshopping. Fick rådet att köpa allt du kan innan 2 blir 3, så nu när det närmar sig:

Multiverktyg tm001 för att slippa sladden på feinen
Makita sladdlös multiverktyg Starlock Max svart och turkos med 40V batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bo006 får ersätta ro90
Makita multiverktyg tm001 med slipmaskinsfunktion och ansluten batteriladdare, placerat på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bo002 komplement till Mirka deros Blå och svart Makita slipmaskin XGT med sladd och batteripaket. Designad för att vara lätt och användas utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Generellt har jag saknat att enkelt kunna ha med slipmaskinen utomhus, och slippa eluttaget. Gillar makitas lösning med batteri i bältet för en lättare maskin
 
  • Gilla
  • Wow
Putte G... och 11 till
  • Laddar…
K Kanelbullen123 skrev:
Storshopping. Fick rådet att köpa allt du kan innan 2 blir 3, så nu när det närmar sig:

Multiverktyg tm001 för att slippa sladden på feinen
[bild]

Bo006 får ersätta ro90
[bild]
Bo002 komplement till Mirka deros[bild]

Generellt har jag saknat att enkelt kunna ha med slipmaskinen utomhus, och slippa eluttaget. Gillar makitas lösning med batteri i bältet för en lättare maskin
Beställt från Japan eller var hittade du en återförsäljare?
 
T Trafikverket1 skrev:
Beställt från Japan eller var hittade du en återförsäljare?
Japan för multiverktyg, och Nederländerna för slipmaskinerna.
Makita Sverige och deras åf hade dåliga uppgifter om när dessa skulle komma hit, men gissade års-skiftet och riktigt så länge orkade jag inte vänta.

Återstår att se ifall den från Japan levereras :)
 
K Kanelbullen123 skrev:
Japan för multiverktyg, och Nederländerna för slipmaskinerna.
Makita Sverige och deras åf hade dåliga uppgifter om när dessa skulle komma hit, men gissade års-skiftet och riktigt så länge orkade jag inte vänta.

Återstår att se ifall den från Japan levereras :)
Fattar! Var sugen på planslipen men orkade inte vänta då därav köpet av den jag postade bild på.
 
Nu är spenderarbyxorna på, men jag har totalt tröttnat på alla jäkla eklöv och pollenfrön som dräller runt huset. Hon som tyckte det var kul och skönt att kratta i solen har aldrig tid, så det inhandlades en Gardena lövblås/-sug med uppsamlare på Hornbach efter jobbet. Nu ska skiten väck!
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Länge sedan jag ledsnade på att leta efter insexnycklarna i garaget när de är inne och tvärt om, nu blev det att göra slag i saken. Förpackning med färgkodade insexnycklar från märket Wera på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Putte G... och 13 till
  • Laddar…
Kökssaxar används ju mer eller mindre som ett verktyg.

Rensade bland de kökssaxar vi har & behöll en av dem (de andra slängdes då de var kassa).
Ersattes med ett par nya & en av dem är följande & som är av Verktygs märket Stahlwille.
Fick den för några dagar sedan & testat den lite & den lever upp till förväntningarna.

Priset är ju om inte annat humant.

https://www.amazon.se/dp/B0CGXV6ZYJ?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
 
  • Kökssax av märket Stahlwille med titanyta och svart-gröna handtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Bosch AMPShare batteri på ett bord, nära vy.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fyllde på i batteri-samlingen 🔋
 
  • Gilla
Porsibygg och 4 till
  • Laddar…
Blå och svart Bosch spikpistol modell GNH 18V-64-2 med röd utlösare och borstlös motor, liggandes på grått underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Där kom den. Lätt och liten rekyl....hoppas den levererar😎
 
  • Gilla
  • Älska
SC Aero och 9 till
  • Laddar…
"Buy once, cry once" stämde bra på hur det kändes i kassan... Men nu har jag en fin indikatorklocka som går 0-20mm och kan ta tag i att justera tändningen på båtmotorn!
Hoppas jag bara på att hållaren och förlängningen som levererades till mig i onsdags kommer fram någon gång 😬
 
  • En Mitutoyo-indikatorklocka och dess orange förpackning ligger på ett metallbord med hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Putte G... och 9 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Länge sedan jag ledsnade på att leta efter insexnycklarna i garaget när de är inne och tvärt om, nu blev det att göra slag i saken.[bild]
Köpte dom där för något/några år sedan och det är verkligen stor skillnad jämfört med random no-name nyckel reån verktygslådan. Klart värt pengarna.
 
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
"Buy once, cry once" stämde bra på hur det kändes i kassan... Men nu har jag en fin indikatorklocka som går 0-20mm och kan ta tag i att justera tändningen på båtmotorn!
Hoppas jag bara på att hållaren och förlängningen som levererades till mig i onsdags kommer fram någon gång 😬
Grymt bra märke! Kan tipsa om deras skjutmått om man vill ha ett sådant bra. Både deras manuella och digitala är grymma.
 
  • Gilla
Putte G... och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.