3 709 läst · 10 svar
4k läst
10 svar
Därför raderar vi inte trådar - §5.1 - kommentarer
På konsumentens sida
· 3 131 inlägg
”Jag har fått svar på min fråga nu, så ni kan radera min tråd, tack. Vill ha alla uppgifter om mig raderade enligt GDPR.”
Du kan läsa blogginlägget här: Därför raderar vi inte trådar - §5.1
Du kan läsa blogginlägget här: Därför raderar vi inte trådar - §5.1
Tveksam på om ett foruminlägg ens klassas som en personuppgift enligt eu-direktivet, än mindre personuppgift som går att identifiera en specifik individ utifrån. Det kan absolut innehålla personuppgifter men då är det la upp till skaparen själv att maska inlägget i efterhand.
Sen kan jag personligen tycka att om man är så paranoid eller stram kring vilka spår man efterlämnar på nätet, så borde man kanske inte ens vara aktiv på olika forum.
Sen kan jag personligen tycka att om man är så paranoid eller stram kring vilka spår man efterlämnar på nätet, så borde man kanske inte ens vara aktiv på olika forum.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 075 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 075 inlägg
Det kan man ju inte göra eftersom ett inlägg bara går att redigera under kort tid, typ en timme.namnbyte skrev:
Ens situation kan ju förändras med tiden t.ex. därför att man plötsligt råkar ut för en stalker.namnbyte skrev:
Administrator
· Skåne
· 7 873 inlägg
Det där med att du har upphovsrätten till dina inlägg betyder att vem som helst inte får kopiera (stjäla) texten och säga att det är de som har skrivit det.electroluxaren skrev:
Administrator
· Skåne
· 7 873 inlägg
Det har hänt och då har vi gjort ett undantag och raderat. Och i delforum Socialt & Projekt där det handlar mer om att man själv berättar snarare än att få hjälp av andra, har man obegränsade redigeringsmöjligheter.BirgitS skrev:
Liknande trådar
-
Personlighetstester jobbsök - Missbruk av integritet
Övrigt Off Topic -
Har en tujahäck som jag klippt varje år medan grannen inte klippt
Häckar, Buskar & Träd -
Kylskåpsdörr håller inte stängt
Vitvaror -
Därför tror vi inte på bostadsbubblan
Artikelkommentarer -
Därför är det viktigt att inte flytta in innan slutbevis
Bloggkommentarer