125 läst · 4 svar
125 läst
4 svar
Cylinda Sverigetvätt startar inte
Startar ej,dioden lyser lucköppning funkar men startar inte.Svagt klick hörs vid intryckning av knappen.Kollat sil inget fastnat i pump ingen bränd lukt.Hänt för en v sedan och ibland längre bak i tid men gick då igång när den stått avstängd ett tag.Finns något enkelt standard fel?Hur kommer man åt kretskortet?
Nu funkar den!Startade när jag höll startknappen intryckt väldigt länge typ 15-30 sekunder.Vad beroe det på?Kasst relä, glappa,oxiderade kontaktytor?Räddade dagen iaf,har bokat tvättstuga i grannbyn med professionella Wascatormaskiner men kör nu och testar sängkläder i 60.Surt ned griniga tonåringar som hotar skolka om just favoritplagget är smutsigt trots 25 alternativ.Skönt att vunnit tid nu på söndag iaf.S sagan1 skrev:Startar ej,dioden lyser lucköppning funkar men startar inte.Svagt klick hörs vid intryckning av knappen.Kollat sil inget fastnat i pump ingen bränd lukt.Hänt för en v sedan och ibland längre bak i tid men gick då igång när den stått avstängd ett tag.Finns något enkelt standard fel?Hur kommer man åt kretskortet?
Var finner jag motorkol till Cylinda Sverrigetvätten då det ev kan vara de som spökar?Lär vara så att maskinen mäter kontinuitet i krets för kolen innan start.Åtkomst från baksidan utan att riva halva maskinen?Höll en Elux disk id liv i fem år genom att då och då fixa jassa lösningar på kretskortet.Kvaliten på Cylindan gör att jag vill satsa på reparation hellre än att köpa ny.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Cylinda FT-46 "Sverigetvätten" löser ut jordfelsbrytaren (fördröjt)
Vitvaror -
Cylinda Sverigetvätten låter konstigt - hjälp!
Vitvaror -
Tvättmaskin Cylinda FT-22 startar inte program
Vitvaror -
Cylinda Sverigetvätten -12 som börjat låta lite konstigt
Vitvaror -
Cylinda Sverigetvätten -12 låter lite konstigt
Vitvaror