Hejsan!
jag har precis börjat använda min nya CTL26:a.
dammsugaren har ett extra strömuttag som var inställt på automatik.
Jag ville egentligen ha konstantström och kopplade därför om det så att det skulle bli så, trodde jag
Efter min omkoppling så ger uttaget visserligen ström men bara om dammsugaren sätts i automatläget. Skall det vara så?
I övrigt är det en sjukt djäkla underbar dammsugare
Mvh
Steffe
jag har precis börjat använda min nya CTL26:a.
dammsugaren har ett extra strömuttag som var inställt på automatik.
Jag ville egentligen ha konstantström och kopplade därför om det så att det skulle bli så, trodde jag
Efter min omkoppling så ger uttaget visserligen ström men bara om dammsugaren sätts i automatläget. Skall det vara så?
I övrigt är det en sjukt djäkla underbar dammsugare
Mvh
Steffe
Bilder med teflon blir sådär...
På första bilden ser du vilka stift som används (ilka som har kabelskohonor i sig), på nedre vilken ledare som är vad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På första bilden ser du vilka stift som används (ilka som har kabelskohonor i sig), på nedre vilken ledare som är vad.
Tackar för bilderna. Jag ser vad det är som skiljer, jämfört med mitt kontaktdon. Om man utgår från att den bruna ledaren sitter på pinne:1 så hade jag följande konfiguration:
Pinne 1 oanvänd
Pinne 2 blå kabel
Pinne 3 oanvänd
Pinne 4 brun kabel
Pinne 5 oanvänd (saknas på dammsugaren)
Pinne 6 Jord
Vad jag gjorde var att flytta brun kabel från pinne 4 till pinne 3.
Men jag flyttade aldrig kabeln på pinne 2 till pinne 1.
Detta gjorde antagligen att bara den ena ledaren aktiverades konstant medan den andra (pos 2) bara aktiverades när dammsugaren var i automatläge.
Vill också säga att det inte skall ha någon betydelse vilken ledare som är blå och brun i det här fallet.
Tackar ödmjukast för hjälpen!
mvh
Steffe
Pinne 1 oanvänd
Pinne 2 blå kabel
Pinne 3 oanvänd
Pinne 4 brun kabel
Pinne 5 oanvänd (saknas på dammsugaren)
Pinne 6 Jord
Vad jag gjorde var att flytta brun kabel från pinne 4 till pinne 3.
Men jag flyttade aldrig kabeln på pinne 2 till pinne 1.
Detta gjorde antagligen att bara den ena ledaren aktiverades konstant medan den andra (pos 2) bara aktiverades när dammsugaren var i automatläge.
Vill också säga att det inte skall ha någon betydelse vilken ledare som är blå och brun i det här fallet.
Tackar ödmjukast för hjälpen!
mvh
Steffe