Hej!

Har en fråga som jag hoppas någon kan svara på.

Har under dagen tyckt det blivit dåligt med varmvatten. På displayen på pannan där det brukar stå 53 grader var det bara 37. Det finns inga felkoder eller larm. Det är inte extremt kallt, har under dagen varit runt nollan, men under den senaste tiden har det varit några nätter med runt 10 minus, det är ovanligt här. Pannan håller tempen på elementen verkar det som. Har tittat i utedelen men inte sett något jag tycker ser konstigt ut (jag brukar inte titta där). Fläkten på utedelen verkar gå hela tiden, det finns inte en massa is under den. Kompressorn byttes för ett par år sen

Nu till min fråga;I menysystemet under Diagnos finns en ruta där det står KOMPR med en ifylld fyrkant efter sig och FLÄKT med samma fyllda fyrkant. I raden under står det ELP med en siffra efter + ytterligare en siffra. Den första siffran har ändrat sig men den andra står på 0 hela tiden. Enligt bruksanvisningen visas "för tillfället inkopplad effekt". Vad betyder siffrorna? Är den första elpatronens och den andra effekten från utedelen? Hur tolkar jag i så fall att den står på noll hela tiden?

Hoppas det finns någon som vet

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.