Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Släppt vaccineringen ner till 12 -år som i Danmark. Det finns många 12-15 åringar som vill få vaccin men inte kan få det trots att det finns.

Byggt en app som inte kraschar direkt när det släpps vaccin till nya grupper.

Sett till att de som inte har en app kan vaccinera sig enkelt ändå.

Inte underbyggt vaccinmotståndet genom att tidigare hävdat att vaccinet inte är lösningen på pandemin (Tegnell)

Lyft fram att många drabbas av långtidscovid (som kan vara livslång) trots lindrig sjukdom.
Kan du förklara hur det kommer sig att Sverige klarat sig så fantastiskt bra genom pandemin jämfört med övriga Europa?
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Kan du förklara hur det kommer sig att Sverige klarat sig så fantastiskt bra genom pandemin jämfört med övriga Europa?
Först så stämmer det inte att man klarat sig fantastiskt bra.

Sedan så har även större delen av Europa misslyckats.

Det ser man genom att jämföra med länder som lyckats betydligt bättre. Tex hela Norden och ett antal länder i Asien.

Det är ingen bra måttstock att jämförs sig med de sämsta när det kostar människoliv.

Sverige kunde ha klarat pandemin lika bra som Norge, Finland, Danmark eller Island om vi aggregat lika men det gjorde vi inte. Istället försökte vi påverka andra länder att göra som vi men det misslyckades och räddade därmed tiotusentals liv i Norden.
 
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Kan du förklara hur det kommer sig att Sverige klarat sig så fantastiskt bra genom pandemin jämfört med övriga Europa?
Dagens skratt. Tack för det Nissens.
Fler döda än Norge, Island, Finland och Danmark tillsammans och det kallar du "fantastiskt bra"! KulNissens är tillbaka!

Staffans
 
  • Gilla
  • Haha
optimum och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Dagens skratt. Tack för det Nissens.
Fler döda än Norge, Island, Finland och Danmark tillsammans och det kallar du "fantastiskt bra"! KulNissens är tillbaka!

Staffans
Är det enda måttet? Vad sägs om psykisk hälsa efter att ha varit i lockdown i ett år?
 
Staffans2000
Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Är det enda måttet? Vad sägs om psykisk hälsa efter att ha varit i lockdown i ett år?
Absolut! Men det är en parameter Nissens aldrig beaktat.

Staffans
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Absolut! Men det är en parameter Nissens aldrig beaktat.

Staffans
Vad snackar du om???
Tack vare vaccinet slipper vi de problemen.
Och tack vare att folk vaccinerar sig. Det är något du inte har bidragit med. Du tillhör kavlaner.se gänget och borde fundera pä dina värderingar.
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Dagens skratt. Tack för det Nissens.
Fler döda än Norge, Island, Finland och Danmark tillsammans och det kallar du "fantastiskt bra"! KulNissens är tillbaka!

Staffans
Tror du att Sverige har samma befolkningsmängd som Norge och Danmark? Tror du att Norge är ett representativt land, eller superextremt vad gäller pandemin i världen?
Lyft blicken lite och jämför Sverige med tex Europa eller EU, det är beklämmande med alla dessa ”messersmittar” som lever i en sååå begränsad värld…
 
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Först så stämmer det inte att man klarat sig fantastiskt bra.

Sedan så har även större delen av Europa misslyckats.

Det ser man genom att jämföra med länder som lyckats betydligt bättre. Tex hela Norden och ett antal länder i Asien.

Det är ingen bra måttstock att jämförs sig med de sämsta när det kostar människoliv.

Sverige kunde ha klarat pandemin lika bra som Norge, Finland, Danmark eller Island om vi aggregat lika men det gjorde vi inte. Istället försökte vi påverka andra länder att göra som vi men det misslyckades och räddade därmed tiotusentals liv i Norden.
Du är ute och cyklar.

Fakta är att ca 70% av Europas länder råkat värre ut än Sverige vad gäller dödligheten, och i EU har endast Danmark klarat sig bättre ekonomiskt än Sverige.

Jag jämför alltså med ett stort antal länder, inte med ett begränsat urval som du hela tiden får för dig att göra med motivet att skita ner Sverige.

Världen vi andra lever i är större än din lilla bubbla…
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Dagens skratt. Tack för det Nissens.
Fler döda än Norge, Island, Finland och Danmark tillsammans och det kallar du "fantastiskt bra"! KulNissens är tillbaka!

Staffans
Tänk Belgien, du kan inte jämföra oss med grannarna, det är helt olika geografiska förutsättningar, och ja alla andra förutsättningar också. Norge äter brunost och pinnekött tror svaret ligger här någonstans. Oklart om Belgien gör det dock :thinking: men iaf så kommer många valloner därifrån och kanske det är här vi hittar genen som gör att fler svenskar dör.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Nissens
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Tänk Belgien, du kan inte jämföra oss med grannarna, det är helt olika geografiska förutsättningar, och ja alla andra förutsättningar också. Norge äter brunost och pinnekött tror svaret ligger här någonstans. Oklart om Belgien gör det dock :thinking: men iaf så kommer många valloner därifrån och kanske det är här vi hittar genen som gör att fler svenskar dör.
Nu är det så att Sverige klarat sig bättre än de flesta andra Europeiska länder, så det finns inget att beklaga sig över.
 
Nissens Nissens skrev:
Du är ute och cyklar.

Fakta är att ca 70% av Europas länder råkat värre ut än Sverige vad gäller dödligheten, och i EU har endast Danmark klarat sig bättre ekonomiskt än Sverige.

Jag jämför alltså med ett stort antal länder, inte med ett begränsat urval som du hela tiden får för dig att göra med motivet att skita ner Sverige.

Världen vi andra lever i är större än din lilla bubbla…
Har extremt svårt att se att Danmark klarar sig ekonomiskt bättre ur corona pandemin än Sverige, på riktigt är jag nyfiken på vårt du hittar denna data.
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det tar sig! Nu svarar du iallafall på något du citerat innan du flummar in i regnbågslandet, igen.
Du verkar väldigt betuttad i "kavlanergänget". Varför är du det?
Så, jag frågar igen.

-Är du rädd?
- Kan du läsa?

Båda, är adekvata frågor, eftersom dina svar är helt osammanhängande och helt slumpmässiga.

Glömde en fråga.

- Varför har du blockerat möjligheten för oss att se din profil och därmed försvårat för oss att se vad du skrivit tidigare?

Staffans
Tänker du svara på hur många miljoner(miljarder?) människor som skall vaccineras mot covid innan du anser att vaccinen är beprövade?

Jag är absolut inte betuttad i kavlaner.se, jag delar inga värderingar med dem, och har visat det i handling.

Däremot hittar man alla dina argument mot att vaccinera sig på deras sidor. Patetiskt är ordet.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Tänker du svara på hur många miljoner(miljarder?) människor som skall vaccineras mot covid innan du anser att vaccinen är beprövade?
Tack. Nu vet jag. Du är inte läskunnig. Skolkandet och rökrutan i ungdomen, kräver sina tullar senare i livet.

För er övriga, kan jag säga att jag redan svarat på Nissens fråga sex gånger!

Staffans
 
Redigerat:
Nissens
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Har extremt svårt att se att Danmark klarar sig ekonomiskt bättre ur corona pandemin än Sverige, på riktigt är jag nyfiken på vårt du hittar denna data.
Hmm, jag läste det från en som jag bedömde det trovärdig källa… men hittar det inte nu…
Jag få revidera det, och konstatera att Sverige verkar ha klarat det ännu bättre än vad jag trodde:

https://www.teknikforetagen.se/nyhe...nomi-klarar-coronakrisen-battre-an-de-flesta/
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Tack. Nu vet jag. Du är inte läskunnig. Skolkandet och rökrutan i ungdomen, kräver sina tullar senare i livet.

För er övriga, kan jag säga att jag redan svarat på Nissens fråga sex gånger!

Staffans
Och vad är svaret? Hur många miljoner? Miljarder?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.