Min B&D cirkelsåg mötte liemannen när en kompis satte den mot en regeln först och sen startade den... ::)

Fast det innebär ju att jag får möjlighet att slösa pengar på en ny ;D

Självklart har man våta verktygsdrömmar om en Festo TS55 sänksåg med styrskena, men tror inte jag får igenom de 3700+ moms den kostar i budgetförhandlingarna med finanschefen där hemma.

Vilka andra Cirkelsågar finns med styrskena, länka gärna till butik som säljer.

Mvh
Fredrik

Jag tror flera märken har liknande lösningar, men frågan är ju om de är lika "tighta" som festo.

Jag vet att hilti har ngt iallafall. Har endast sett dem hos uthyrningsfirman.

Det är som Fasting65 säger, de flesta märkes märken ;)
Har skenor att köpa till sin sågar. 8)

har Festool själv och är helnöjd. I bland finns det "ostulna=med kvitto" till salu på blocket. Annars såg jag att DeWalt också har styrskenor till sina sågar.

Sen är det bra med lite olika längder. En kort 80cm en mellan 140cm och en lång 240cm när man kapar olika saker. man kan ju i och för sig skarva men då behöver man ändå flera att skarva med.

Har hunnit kolla lite och de flesta kvalitetstillverkare har styrskena numera...

Fick ett, vad jag tror är ett riktigt bra pris på en Festo 3400+moms, men det blir en Bosch GKS 54CE trots allt, tror att den duger till mina behov. Min snickare har en Festo och det känns lite fånigt att ha lika bra prylar som honom när det mest handlar om att såga OSB skivor o dylikt. Och dessutom lär väl MathiasS bli glad :D

Å andra sidan så blev jag med en Flex tigersåg ;D idag, har rätt mycket sågning i 70mm tjocka plankväggarna på entreplanet kvar... invigning ikväll med sågning genom gamla bjälklaget där trappan skall vara.

Nej det är ingen sänksåg. Köper via min snickare som jag tror tar den från Åkersberga trä & bygg (eller vad det heter) ca 2200+moms för såg, 1400mm skena och tillbehör.

/Fredrik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.