1 954 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Cirkelsåg med justerbar fot (parallellitet)
Har inte Hitachin här här men kan kolla under morgondagen.
Om det är ett plåtchassi så borde det vara lätt löst med en klubba? Mät med skjutmått och kolla även klyvkniven, går den fel eller är vriden är det ett rent helvete att försöka såga.
En synpunkt... det är dumt att kasta verktyg ifrån sig, tappar man dem så kan dock saker hända. Ta en paus och tänk igen om saker inte går som man vill, det är mycket billigare.
/Kent
Om det är ett plåtchassi så borde det vara lätt löst med en klubba? Mät med skjutmått och kolla även klyvkniven, går den fel eller är vriden är det ett rent helvete att försöka såga.
En synpunkt... det är dumt att kasta verktyg ifrån sig, tappar man dem så kan dock saker hända. Ta en paus och tänk igen om saker inte går som man vill, det är mycket billigare.
/Kent
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Tro mig, det finns värre. Relativt sett är grön Bosch bra maskiner. Det dräller av sk. "bra maskiner till lågt pris med lång garanti" där "power" eller "Meec" eller något annat häftigt finns i namnetdaniel.n skrev:
Håller verkligen med om att man skall hantera sina maskiner försiktigt, billiga eller ej. Dom går förr eller senare sönder eller blir tilltufsade på inställningar. Fast billiga går oftast sönder myyyyycket tidigare.
I en av mina första inlägg i detta forum berättade jag om min numera sålda cirkelsåg där infästningarna var av plast mot bottenplattan. Plasten var så "flexibel" att det räckte med att ställa ifrån sig den för att den skulle bli sne. Ingen tillverkare nämnd men dom äger det gula märket som ofta debatteras. Nu ger dom sig dessutom in på de mer krävande användarna... : "vi vill vara säkra på att ingen blir besviken" är del av meddelandet för dess nya XT serie... Ja ja.
Såå... På Hitachin så kan man nog relativt lätt fixa det eftersom upphängningen inte är nitad utan skruvad med insex och styrs till viss del av en plåtbygel som borde vara lätt att trixa till. Rätt snygg konstruktion förresten.
/Kent
/Kent