2 333 läst · 10 svar
2k läst
10 svar
Cirkapris uteplats (stenläggning)
efter genomförd dränering förra sommaren försvann all stenläggning runt huset.
Nu är vi sugna på att iordningställa uteplatsen på husets baksida igen.
Eftersom vi är helt lost på vad något sån går på skulle det vara kanon med lite tips. Vi räknar på att stenläggningen kommer bli ca 43kvm stor och då underlaget behöver fixas till (ojämnt i dagsläget) tänkte jag kolla vilka olika kostnader som kan tänkas tillkomma och vad ni tror att det skulle kunna hamna på totalt?
Tips på pålitliga entreprenörer i uppsalaområdet tas gärna också emot.
Tack.
Nu är vi sugna på att iordningställa uteplatsen på husets baksida igen.
Eftersom vi är helt lost på vad något sån går på skulle det vara kanon med lite tips. Vi räknar på att stenläggningen kommer bli ca 43kvm stor och då underlaget behöver fixas till (ojämnt i dagsläget) tänkte jag kolla vilka olika kostnader som kan tänkas tillkomma och vad ni tror att det skulle kunna hamna på totalt?
Tips på pålitliga entreprenörer i uppsalaområdet tas gärna också emot.
Tack.
Drygt tusen till tvåtusen kvadraten om du ska ta in någon beroende på vad som behöver göras åt underlaget, vilken typ av sten det rör sig om samt om det är ytterliggare saker så som t ex trappsteg eller sånt. Räkna med 50k minst så har du ett hum. Mycket blligare och faktiskt mycket roligare att göra själv säger jag.
Jo. Så är det ju. Tid är pengar och tvärt om. Men ENORMT mycket tid tror jag inte det tar. Kanske mellan 100 och 150 timmar för glada gör-det-självare om materialet finns på plats. Det är tre gubbar eller gummor som jobbar på under 2-3 helger och några kvällar. Inget fel med att ta in någon heller om man är ok med vad det kostar. Ta in offert är alltid gratis.
Jag tog in en offert för våran uppfart för 2 årsen.
Den gick lös på 220 tusen ca 150kvm.
Då var det grusat och klart (nybygge) skulle jämnas till och sättgruset skulle dit.
Vet inte om det var billigt eller inte tog inte in mer offerter utan det slutade med asfalt 55 tusen sen biten utan för entrén la jag stenen själv.
Men skulle nog säga ungefär samma sak 2000kr kvm och skall det grävas jämnas till osv så hade jag tittat på alternativ, inte så enkelt direkt.
Den gick lös på 220 tusen ca 150kvm.
Då var det grusat och klart (nybygge) skulle jämnas till och sättgruset skulle dit.
Vet inte om det var billigt eller inte tog inte in mer offerter utan det slutade med asfalt 55 tusen sen biten utan för entrén la jag stenen själv.
Men skulle nog säga ungefär samma sak 2000kr kvm och skall det grävas jämnas till osv så hade jag tittat på alternativ, inte så enkelt direkt.