Hej!
3 fönster i tegelfasad och 5 fönster i träfasad!
Vad kan man räkna för pris på montering om man anlitar snickare!
Grovt räknat såklart.
Fönstrena har jag möjlighet att köpa rätt från fabrik till förmånligt pris!
Mvh
 
Vi hade en snickare hos oss som bytte 3 dubbelfönster, 1 trippelfönster samt kapade upp hål och monterade en dubbelaltandörr.

tog han (med hjälp att bära och hålla och demontera från mig och farsan) ungefär 6 timmar.
Men då var utvändiga och invändiga foder ej monterade, de gjorde vi själva när väggarna var klara.
 
Vilket våningsplan?
Vilken nivå av färdigställning? (foder ut och invändigt, plåtning, drevning m.m)
Vad för typ av fönster sitter där idag? (100 år gamla, eller 30 år gamla)
Finns det känsliga saker typ en inmurad stenfönsterskiva som inte kan flyttas och inte får skadas?
Fasta eller öppningsbara?
 
Foder fixar jag själv men resten vill jag leja bort! sutteränghus så ställning behövs nog för 4 fönster!
40år gamla 2-glas och inget man behöver vara rädd om!
 
Grovt räknat: 2 man i en dag=16h
16h * 425:-=6800:(innan rot)
 
Tror inte dom byter 8 fönster på 8 timmar och river ut dom gamla du får nog dubbla tiden i alla fall.
 
Tänk på eventuell tid för ställningsbyggande ..
Sen är det som tidigare skrev om förutsättningarna om man behöver vara "rädd" om nån smyg på insidan/utsidan.
 
Ev ställnings hyra samt tid för att bygga tillkommer naturligtvis glömde skriva det.
 
Vi bytte 10fönster +1 altandörr. Det tog 1,5dag för två snickare. Fakturan var på 7000:- inkl rot. Har själv satt foder efteråt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.