V
VillaAnna
Medlem
· Västra Götaland
· 392 inlägg
VillaAnna
Medlem
- Västra Götaland
- 392 inlägg
Hej
Ska byta termostater på radiatorerna och undrar om det bara är att köpa nya eller vilken typ jag ska ha.
Hoppas det går att se bilderna jag bifogar.
Ska byta termostater på radiatorerna och undrar om det bara är att köpa nya eller vilken typ jag ska ha.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Hoppas det går att se bilderna jag bifogar.
Dina ventiler heter TA RVT. Heimeier har som passar rakt av, MMA med adapter (kolla deras rot-bok).
Edit: undra om det inte trv300 till dom där ventilerna. Rsk : 480 91 81 eller nordic som är lite snyggare rsk: 480 92 25
M30*1.5 är gängan
Edit: undra om det inte trv300 till dom där ventilerna. Rsk : 480 91 81 eller nordic som är lite snyggare rsk: 480 92 25
M30*1.5 är gängan
Redigerat:
V
VillaAnna
Medlem
· Västra Götaland
· 392 inlägg
VillaAnna
Medlem
- Västra Götaland
- 392 inlägg
Logga in
Skapa konto
Adapter: MMA-RVT = RSK 4805285, ART 4033301
Logga in
Skapa konto
Termostat: Evosense 0-28°C = RSK 4806737, ART 2013201028
http://www.mma.se/evosense/
Redigerat:
V
VillaAnna
Medlem
· Västra Götaland
· 392 inlägg
VillaAnna
Medlem
- Västra Götaland
- 392 inlägg
Hej jonko.
Köpte en Trv300 men får inte på den. Vred termostaten så piggen är längst "in" men det verkar väldigt trögt att få fattningen (plasten) på termostaten att greppa sexkants muttern som är närmast gängan på ventilen. Hur mycket kraft (våld) ska man använda?
Jag har även motionerat "piggen" så den fungerar.
Köpte en Trv300 men får inte på den. Vred termostaten så piggen är längst "in" men det verkar väldigt trögt att få fattningen (plasten) på termostaten att greppa sexkants muttern som är närmast gängan på ventilen. Hur mycket kraft (våld) ska man använda?
Jag har även motionerat "piggen" så den fungerar.