Jag har en Robotapump enligt bild. En slang har spruckit, och jag funderar på att byta hela pumpen, men jag blir inte klok på vilken pump jag ska ha!
Jetpump, pumpautomat, hydropress? Jag blir helt snurrig av tanken.
Vidare så förstår jag inte hur det är inkopplat heller för den delen, men det kanske ger sig...
Jetpump, pumpautomat, hydropress? Jag blir helt snurrig av tanken.
Vidare så förstår jag inte hur det är inkopplat heller för den delen, men det kanske ger sig...
Yep, ser lite märkligt utF Fluxor skrev:
Men som jag ser det så är utgående dubbla slangar på toppen, varav den undre går tillbaka till inkommande vatten ... kanske lite fler bilder på kopplingen. Samt att du kanske är helt säker på vilken som är inkommande slang? Bara du vet det så kan du utan problem koppla in en ny hydroforpump.
Ang pumpbyte så är väl din kravspec helt avgörande. Det absolut mest tidskrävande vid pumpbyte är ju alla slangkopplingar som ska moddas och bytas. Personligen har jag en identisk reserv hydroforpump i förrådet, så ett byte för mig tar max 1 timme. Så kan du klara dig med en billigare pump och köpa 2 istället så har tex Biltema en hydrofor för under tusingen (ingen aning ang kvaliteten på den , men tekniska specen ser ok ut.
https://www.biltema.se/fritid/tradgard/tradgardspumpar/pumpautomat-pa-801-2000038673
Produkter som diskuteras: "slangkopplingar"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Det går med i princip vilken pumpautomat som helst beroende vad du behöver i tryck och flöde. Bara se till att den är godkänd för dricksvatten. Samt att den kärl/tank du har kan vara som extra vattenmängd och kopplas in lika med pumpautomaten
Produkter som diskuteras i tråden