Hej!

Har idag i mitt kök totalt 8 st halogenspottar inbyggda under överskåpen, där två av dessa sitter vid en egen bänk i köket. Vid denna bänk har nu en av spottarna slutat att fungera (bytt lampa utan att det fungerar och lampan bredvid på samma transformator fungerar).

Jag skulle då vilja byta ut denna spot mot en ny, dels för att få belysning (så klart :)) men även då "täck-glaset" under lampan har gått sönder. Hur jag än letar på nätet så hittar jag inga bra alternativ, det jag hittar är idag LED-lampor men det känns som en onödig utgift att byta ut alla lampor bara för detta. Blir kanske bäst att byta ut de två lampor som sitter tillsammans i denna del av köket.

Någon som kan hjälpa mig med ett bra alternativ?
Bifogar bild på fungerande lampa, trasig lampa samt transformatorn. Hålet under skåpet är 55 mm i diameter och 15 mm djupt.

• Tänd halogenspot under överskåp i kök med kaklade väggar och synlig transformator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en trasig halogenspot under ett köksskåp mot en kaklad vägg.
    Skapa konto
  • Transformator för halogenspottar monterad under köksskåp bredvid en genomskinlig glasbägare.
    Skapa konto
K Karlssonistaun skrev:
bytt lampa utan att det fungerar och lampan bredvid på samma transformator fungerar
Då borde felsökningen vara enkel. Glapp någonstans är min gissning. Ofta ger själva lamphållaren upp och med lite tur kan du byta den. Finns exempelvis på Kjell.

Keramisk lamphållare för G4-lampor med silikonkabel och G4-sockel, visas med prisinformation och mängdrabatt.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.