L
I de grövsta groparna tog jag finbetong runt armering för säkra bättre hållfasthet. På betongen i ruggad yta lade jag puts 1,5 cm, upp till övrig puts.
 
  • Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
Sanna Klinglund Sanna Klinglund skrev:
...varav minst en av de två tonåringarna måste bo där nere och har gjort de senaste fyra åren. Vi har även badrum där nere med dusch och bastu.
Tycker varianten att byta ut en bit av väggen och putsa resten låter som en bra tanke att bolla vidare. Fast bäst är ju om ni kommer fram till att det räcker att bara putsa. Iallafall kolla vad det kostar. Om det kostar 50.000 att putsa om och 1.000.0000 att mura om vet iallafall jag vad jag skulle försöka börja med...

Om detta är dolt fel eller ej ska jag inte spekulera om. Men att bo i källare ska man ändå fundera på. Både map utrymningsväg (ska finnas ett stort nog fönster att ta sig ut, eller att man kan gå åt två håll om jag förstått rätt) och att det kan vara mer risk för radon och liknande.

Jag har iofs själv som tonåring bott ett par år "under mark" och vad jag vet tog jag inte skada av det. Det är väl en liten frihet innan man har råd att flytta hemifrån.

Om det blir billigare att bygga en enkel attefallare och låta tonåringen bo i kanske det är ett alternativ, om ni tycker att det duger att putsa om rummet om ingen ska bo där permanent. Attefallaren kan ni hyra ut när barnen flyttat, jag misstänker även gävle har bostadsbrist så det går.
 
  • Gilla
Klass0n
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.