Jag har en ungefär 20 år gammal LG side-by-side kylfrys (Model GR-L197CLQA ) som fanns i huset när jag flyttade in.

Maskinen har en vattenslang ansluten och vattendispenser och frysmaskinen fungerar fortfarande utan problem.

Vi planerar att bo kvar i huset ungefär 10 år till och flytta när barnen flyttat ut.

Jag funderar starkt på att köpa en ny side-by-side med 10 års garanti så jag kan sluta oroa mig för att nuvarande maskin plötsligt lägger av.

Hur skulle ni resonera? är det en "no-brainer" för er andra eller kan en så gammal maskin som hållit i 20 år vara av sällsynt bra kvalitet så det är dumt att byta nu?

Tacksam för era synpunkter så jag kan motivera inköpet här hemma :)

H HemmaByggareTudor skrev:
Jag har en ungefär 20 år gammal LG side-by-side kylfrys (Model GR-L197CLQA ) som fanns i huset när jag flyttade in.

Maskinen har en vattenslang ansluten och vattendispenser och frysmaskinen fungerar fortfarande utan problem.

Vi planerar att bo kvar i huset ungefär 10 år till och flytta när barnen flyttat ut.

Jag funderar starkt på att köpa en ny side-by-side med 10 års garanti så jag kan sluta oroa mig för att nuvarande maskin plötsligt lägger av.

Hur skulle ni resonera? är det en "no-brainer" för er andra eller kan en så gammal maskin som hållit i 20 år vara av sällsynt bra kvalitet så det är dumt att byta nu?

Tacksam för era synpunkter så jag kan motivera inköpet här hemma :)
sällsynt bra kvalitet
en ny kan gå sönder var 14é dag och det hjälper inte på fredagkvällen eller nyår eller påskafton om du har garanti

Behåll den. Som tidigare svar litar jag inte mer på en ny och det är ju en standardprodukt som snabbt kan köpas in och bytas vid behov

Här hos oss en side by side från Bosch (2007) där tidigare ägare fick vattenskada & stängde av is maskinen. Den "morrar" väldigt mycket såklart ville vi som nyinflyttade byta ut den. Nu mäter den i bredd 89,5 cm och det finns inte plats för bredare i köksinredningen. Nuvarande side by side mäter 90-92 cm bredd så köksdelen måste snickras om. Bra att kolla upp så ni vet tänkte jag. Kolla även höjden. Bra att veta om den en dag ger upp. Är det en snabb grej att bara köpa ny som passar eller som i vårt fall engagera snickare och även elektriker för att bygga om köket.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.