Jag har en befintlig tätningslist som har släppt (se foto). Jag vill gärna ha en ny i samma tjocklek, men hur mäter jag tjockleken - och hur hittar jag motsvarande exempelvis på Biltema? Deras lister ser inte exakt likadana ut som den jag har. Tacksam för tips
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslister
Tätningslister är viktiga för att skapa en lufttät och ibland även vattentät försegling i diverse konstruktioner och installationer. De används ofta i dörrar, fönster, och andra utrymmen där det kan finnas risk för läckage eller drag.
Läs mer
Vad är det för tillverkare av fönstret?
Du lär inte hitta rätt tätningslist på Biltema, etc utan måste kolla med någon som är specificerade på tätningslister, tex Leif Arvidsson, Profillagret.
Du lär inte hitta rätt tätningslist på Biltema, etc utan måste kolla med någon som är specificerade på tätningslister, tex Leif Arvidsson, Profillagret.
En fråga till. Går det att se hur dessa tätningslister skall sitta fast? De verkar inte ha varit häftade, så jag gissar på att de varit limmade - men det känns inte som om det är något lim överhuvudtaget kvar på listerna. En enkel lösning kanske skulle kunna vara att jag limmar dit dem igen, istället för att köpa nya?
Produkter som diskuteras i tråden