Jag har en befintlig tätningslist som har släppt (se foto). Jag vill gärna ha en ny i samma tjocklek, men hur mäter jag tjockleken - och hur hittar jag motsvarande exempelvis på Biltema? Deras lister ser inte exakt likadana ut som den jag har. Tacksam för tips

• Närbild på en person som håller en sliten tätningslist med två fingrar, fokus på listens profil och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönster med frostat glas där en tätningslist har släppt, samt ett fönsterhandtag i metall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för tillverkare av fönstret?

Du lär inte hitta rätt tätningslist på Biltema, etc utan måste kolla med någon som är specificerade på tätningslister, tex Leif Arvidsson, Profillagret.

Aha. Tack för svar, jag kollar vidare med företagen

En fråga till. Går det att se hur dessa tätningslister skall sitta fast? De verkar inte ha varit häftade, så jag gissar på att de varit limmade - men det känns inte som om det är något lim överhuvudtaget kvar på listerna. En enkel lösning kanske skulle kunna vara att jag limmar dit dem igen, istället för att köpa nya?

K kia2 skrev:
En enkel lösning kanske skulle kunna vara att jag limmar dit dem igen, istället för att köpa nya?
JA .

Tätningslisten sitter nertryckt i ett spår, på listen finns det "hake/hakar" som håller fast listen.

• Gilla
kia2
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.