Hej!
Vår panel på mikrovågsugnen har slutat fungera, vilket har hänt förut, och elektrikern som var här fixade det genom att byta en säkring.
Denna gången tänkte jag göra det själv. Första frågan är: får jag göra det ?
andra frågan: jag har kollat vad det sitter för säkring i den, och det står t8ah250v på den. Kan jag då ersätta den med denna? https://www.kjell.com/se/produkter/...gar/glasrorssakring-5x20-mm-8-a-trog-t-p39860
Den är mycket billigare än om man söker på säkring för mikrovågsugn så jag blir osäker på om det är samma sak?
tack på förhand!
Vår panel på mikrovågsugnen har slutat fungera, vilket har hänt förut, och elektrikern som var här fixade det genom att byta en säkring.
Denna gången tänkte jag göra det själv. Första frågan är: får jag göra det ?
andra frågan: jag har kollat vad det sitter för säkring i den, och det står t8ah250v på den. Kan jag då ersätta den med denna? https://www.kjell.com/se/produkter/...gar/glasrorssakring-5x20-mm-8-a-trog-t-p39860
Den är mycket billigare än om man söker på säkring för mikrovågsugn så jag blir osäker på om det är samma sak?
tack på förhand!
Ligger på 1,23 öre/kwh inkl avgifter, förutom Nätavgift och transfer avgifter till nätägare med tibber sedan juni tom idag
Inkluderar dock oktober som blev 0 i förbrukning pga hög solcellsproduktion
Inkluderar dock oktober som blev 0 i förbrukning pga hög solcellsproduktion
bytte precis säkring och kopplade in den. Panelen funkade igen och allting verkade bra, men så fort jag startade den så dog allt igen och nu verkar denna säkringen trasig också, så det verkar som om det är något annat fel i maskinenraveper skrev:
Tänkte skicka in en felanmälan och nu när jag läser alla etiketter i maskinen det jag detta
kan det ha suttit en för svag säkring i maskinen till att börja med? Är det värt ett försök att sätta i en 10a istället?
kan det ha suttit en för svag säkring i maskinen till att börja med? Är det värt ett försök att sätta i en 10a istället?
Den märkningen är enbart för vad vägguttaget bör vara säkrat med, den interna säkringens storlek bör stå tryckt på någon lapp i närheten eller direkt på ett ev. kretskort.
Som jag tolkar det är det symbol för säkringen till micronK kpask skrev:
Ser inte ut som att det är vad uttaget ska avsäkras med.
Prova med en glassäkring på 10 A
Även jag tyder etiketten som att micron ska anslutas till ett uttag säkrat 10A. Jag tror att du har nått fel i ugnen.K kpask skrev: