Jag skulle byta en platta i en gammal spis. Den jag vill sätta dit har inga kontakter på kablarna.
Den som ska bytas ut är anslutningen gjord med flatstift i båda ändar.
Vad gör jag; sätter på flatstiftskontakter jag har i garaget till bilen på nya plattan eller ska jag hellre klippa av och skala kablarna till befintlig platta?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den som ska bytas ut är anslutningen gjord med flatstift i båda ändar.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad gör jag; sätter på flatstiftskontakter jag har i garaget till bilen på nya plattan eller ska jag hellre klippa av och skala kablarna till befintlig platta?
Redigerat:
alternativet att klippa och skala befintliga kablar till gamla plattan och skruva fast i den nya är inget bra alternativ?E elmont skrev:
Det går bra att koppla direkt på nya plattans plint, genom att skala ledningen, dom är lite tunna, så skala lite mer och vik innan instopp ( blir större anläggning då). Nu har den nya numrering och dom ligger inte i följd på plattan. Så kolla vad det är för numrering på den gammla, nya ska kopplas in på samma nummer. Ta ett foto på den gammla, så du vet vilka färger som sitter var och vilka nummer dom sitter på, lätt att göra fel.K Kurtivan skrev:
Klicka här för att svara