Jag skulle byta en platta i en gammal spis. Den jag vill sätta dit har inga kontakter på kablarna.
Elektrisk spisplatta med flera kablar anslutna till flatstiftkontakter, på en reflekterande yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den som ska bytas ut är anslutningen gjord med flatstift i båda ändar.
Närbild av en elektrisk anslutning med flatstift i en spis, med flera kablar anslutna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad gör jag; sätter på flatstiftskontakter jag har i garaget till bilen på nya plattan eller ska jag hellre klippa av och skala kablarna till befintlig platta?

Redigerat:
Är sista bilden den nya plattan eller. Om så är, så är den nya ingen EGO-platta

Sista bilden är den som sitter i spisen, den första den jag tänkte byta till

Dom flatstift som du har liggande tål troligen inte den värme, plasten kommer att smälta. Så enklast är att skaffa oisolerade flatstift eller byta platta till en med "rätt" sorts anslutning.

• Gilla
Willmanh
  • Laddar…
E elmont skrev:
Dom flatstift som du har liggande tål troligen inte den värme, plasten kommer att smälta. Så enklast är att skaffa oisolerade flatstift eller byta platta till en med "rätt" sorts anslutning.
alternativet att klippa och skala befintliga kablar till gamla plattan och skruva fast i den nya är inget bra alternativ?

K Kurtivan skrev:
alternativet att klippa och skala befintliga kablar till gamla plattan och skruva fast i den nya är inget bra alternativ?
Det går bra att koppla direkt på nya plattans plint, genom att skala ledningen, dom är lite tunna, så skala lite mer och vik innan instopp ( blir större anläggning då). Nu har den nya numrering och dom ligger inte i följd på plattan. Så kolla vad det är för numrering på den gammla, nya ska kopplas in på samma nummer. Ta ett foto på den gammla, så du vet vilka färger som sitter var och vilka nummer dom sitter på, lätt att göra fel.

• Gilla
  • Haha
Wheelabrator och 2 till
  • Laddar…
returen
K Kurtivan skrev:
klipp av den breda delen så skruvar du i den klämda delen blir liksom en hylsa dp
det gör jag alltid

• Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.