3 291 läst · 7 svar
3k läst
7 svar
Byta placering av inkommande el till hus??
Jag ska totalrenovera min nyköpta gård och stötte dag 1 på ptoblemet att matningen till huset går in i gaveln ja tänkte riva ner..... Jag ska även göra andra jobb så jag vet inte riktigt var den ska placeras för att inte vara ivägen...
Är det smidigt att ändra på detta tro? Ska jag vända mig till nätbolaget eller fixar en elektriker detta på nått smidigt sätt? Antar ju att man måste brtyta eleen för grannar eller nått..
Är det smidigt att ändra på detta tro? Ska jag vända mig till nätbolaget eller fixar en elektriker detta på nått smidigt sätt? Antar ju att man måste brtyta eleen för grannar eller nått..
Hur du elmätaren inne i huset så är det nätbolaget du ska kontakta. Du kommer troligtvis få (köpa) ett fasadmätarskåp då. Om mätaren sitter i ett stolpskåp eller liknande så är det en elektriker du ska kontakta. Räkna med en del grävning för att flytta matningen dit du vill ha den.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 164 inlägg
Jag säger att du ska kontakta en elektriker som sedan i sin tur sköter kontakten med nätbolaget.
//Patrik
//Patrik
ledningen hänger i luften idag och mätaren sitter i huset... skulle vilja flytta den så fort som möjligt så den inte är ivägen (den kommer ju vara ivägen var jag än sätter den så den behöver ju flyttas på ett par ggr.. ) och sedan gräva ner den vid tillfälle.... i samband med avlopp och dräningingsgrävning...
Renoverare
· Gävleborg
· 8 164 inlägg
Fast allt sådant går ju att göra "runt" kabeln. För inte tror du väl att alla som dränerar om sina hus flyttar inkommande ström? Den får vackert hänga i luften under den tid som det tar för dräneringen att göras.Arne999 skrev: