Hej!

Tänkte kika vad jag skulle beställa för packboxar till våra radiatorer då de kärvar fast hela tiden. Efter en snabb googling verkade det otroligt enkelt att byta en sådan.

Jag tog fram skiftnyckeln och började lossa på den men då forsade det ut vatten. Försökte få så bra bild på den som möjligt samtidigt som jag stod med en hink för att samla vatten. Huset, och jag misstänker även radiatorerna är från 1981.

Kan det vara en ventil där det ej finns en säkerhetsventil för packboxen? Någon som kan peka mig i rätt riktning i att få ordning på detta? Kanske behövs en helt ny ventil..?
 
  • Närbild på en radiatorventil vid byte av packbox, med vattenläckage och skiftnyckelns skugga i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en gammal radiatorventil och rör med skiftnyckel som används för underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som håller en demonterad radiatorventil framför en radiator, med vattendroppar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en hand som håller en demonterad radiatorventil med radiator i oskärpa i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har inte lossat packboxen, utan har hela ventilen i handen. Packboxen är endast den lilla sexkanten med stiftet i mitten.
 
M -MaH- skrev:
Du har inte lossat packboxen, utan har hela ventilen i handen. Packboxen är endast den lilla sexkanten med stiftet i mitten.
Misstänkte någon sådant. Då är ju frågan hur i hela friden jag separerar ventilen med packboxen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.