Hej, vi har en plan tegel hus 135m2 byggt 1972. Vi har en 16 år gammal 7,6 kw luftvatten vp och vill byta den nu. Jag har hittat en frånluft vp som är 7kw kapacitet och den är en retur vara på en butik och jag fick den med mycket bra pris ,lockande !
Jag undrar om det är möjlig att byta luftvatten till frånluft? Hur många kanalar måste vi öppna i fasaden i huset?..Måste huset har sug eller ventilationsfläkter ?, behövs mera åtgärder?. Vi har en fläkt i köket och i vardagsrummet badrummet samt duschen
Det ingår i paketet nya tillluftsmodul SAM 42 Nibe. och från luft vp Nibe F750 plus installationen.
Är det möjlig att byta den till lägre kostnader Till frånluft. Tack
Jag undrar om det är möjlig att byta luftvatten till frånluft? Hur många kanalar måste vi öppna i fasaden i huset?..Måste huset har sug eller ventilationsfläkter ?, behövs mera åtgärder?. Vi har en fläkt i köket och i vardagsrummet badrummet samt duschen
Det ingår i paketet nya tillluftsmodul SAM 42 Nibe. och från luft vp Nibe F750 plus installationen.
Är det möjlig att byta den till lägre kostnader Till frånluft. Tack
V Venuss skrev:Hej, vi har en plan tegel hus 135m2 byggt 1972. Vi har en 16 år gammal 7,6 kw luftvatten vp och vill byta den nu. Jag har hittat en frånluft vp som är 7kw kapacitet och den är en retur vara på en butik och jag fick den med mycket bra pris ,lockande !
Är det möjlig att byta den till lägre kostnader Till frånluft. Tack vi har vatten buren radiatorer nu i alla rum.
Frånluftsvärmepumpar passar i moderna mycket välisolerade hus med små transmissionsförluster. Knappast i ett 1-planshus från -72. Blir helt fel. Tänk om. 135 kvm räcker också bara till ca 3,8 kW från en modern frånluftsvärmepump.
Tack,vi får erbjudande om luftvattenvärmepump som är 7,5 -9 kw och dem påstod att 4'7 kw är för litet till vattenburen radiatorer hus. TackJ Josth skrev:
Klicka här för att svara