Köpte tre låscylindrar ASSA. Det var enkelt att byta i ytterdörr och förråd. Men hur byter man i altandörren? Har en tvådelad altandörr Fix med invändig låsning. På utsidan sitter bara ett handtag, ingen låsning.
 
  • ASSA låscylinder, fönsterutsikt, säkerhetskätting, vit dörrkarm, uteplats, grönska, tegelstenar, dagtid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönsterhandtag och låscylinder på en vit fönsterkarm, med skador och flagnande färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för svar! Cylinderskylten och låsringen kan jag återanvända. Men nu har jag ett annat problem istället. På den gamla låscylindern (till höger på bilderna) sitter en kort medbringare som man bara kan lirka ur. Den nya låscylindern ser inte likadan ut på baksidan. Det finns en liten torxskruv man kan skruva ur. Men hur får jag dit medbringaren? Mvh Joakim
 
  • Två dörrcylinderkärnor mot vit bakgrund, en mässingfärgad och en silverfärgad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två delvis demonterade låscylindrar och delar, på ett vitt papper, möjlig reparation eller underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två elektriska motorer, skruv, låsring och en metallhållare på ett vitt underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta med låscylindern dit du köpt den eller till din lokala låssmed så fixar han så du får en lång medbringare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.