Tjena
Hur svårt är det och kan man göra det själv eller är det bättre att låta någon proffs göra det när det kommer till våtrum?
Besiktnings mannen påpekade att klämringen är lös.
Min kåk är från 1978 och jag har en plastmatta i badrummet.
Det är i orginal skick.
Hur svårt är det och kan man göra det själv eller är det bättre att låta någon proffs göra det när det kommer till våtrum?
Besiktnings mannen påpekade att klämringen är lös.
Min kåk är från 1978 och jag har en plastmatta i badrummet.
Det är i orginal skick.
Om klämringen inte hoppat snett sekunderna innan besiktningsmannen tittade dit man kan nog säkert låta denna sitta som den gjort utan någon risk.
Skulle se det som en betydligt riskablare operation att börja meka med något där
Skulle se det som en betydligt riskablare operation att börja meka med något där
TjaD DE73 skrev:
Det är den översta ringen som är klämringen. Om den är lös så borde det bara vara att ta loss den genom att dra rakt upp. Justera ut den ett snäpp och tryck dit. Se till att det alltid är rent så att vattnet rinner undan. Större risk om vattnet står över klämringen. Observera att jag inte är någon expert på området.D DE73 skrev:
Tack för svaret.D DE73 skrev:Det är den översta ringen som är klämringen. Om den är lös så borde det bara vara att ta loss den genom att dra rakt upp. Justera ut den ett snäpp och tryck dit. Se till att det alltid är rent så att vattnet rinner undan. Större risk om vattnet står över klämringen. Observera att jag inte är någon expert på området.
Insåg att det saknas även vattenlås.
Är dom flesta vattenlås unversala eller måste man ta reda vad för märke man har på sin golvbrunn?
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 808 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 808 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 808 inlägg