Hej! Jag har försökt få loss handtagen på min gamla pardörr men de sitter fast. Sprinten är borta sen länge och jag har oljat det jag kommer åt. Har de rostat fast eller sitter de fast på annat sätt? Någon som vet hur man får loss det?
De kan sitta ordentligt ibland kan man slå ihop greppen lite och de släpper.
Kanske går det att värma?
Jag brukar såga av greppet nära långskylten och sedan försöka driva ur fyrkantspinnen men ibland går det inte och då borrar jag ur dom.
Det är inte bara greppen som kan rosta fast utan även fyrkantspinnen i låshusets tryckesroddare.
Jag brukar såga av greppet nära långskylten och sedan försöka driva ur fyrkantspinnen men ibland går det inte och då borrar jag ur dom.
Det är inte bara greppen som kan rosta fast utan även fyrkantspinnen i låshusets tryckesroddare.
Tack! Ska testa detta!1 123abc skrev:De kan sitta ordentligt ibland kan man slå ihop greppen lite och de släpper.
Liknande trådar
-
Byta till moderna lås i ytterdörrar från 70-talet
Fönster & Dörrar -
Byta låscylinder från rund till oval
Altan & Uteplats -
Byta lås/handtag på gammal garageport
Fönster & Dörrar -
Byta till låsbart handtag NorDan-fönster
Fönster & Dörrar -
Byta lås på altandörr, fattar inte hur jag får av handtaget?
Fönster & Dörrar